Varje ledig stund......

Publicerad 2015-04-17 02:41:15 i Allmänt,

Jag varvar mitt natt jobb med att varje ledig stund vara och jobba i min trädgård..... Det är den tiden på året som mitt hem blir lidande.... Kommer i sista hand.... Bara om det regnar så är jag innomhus och då är för mörkt...


Det är också den tid på året då jag har svårast att sova på dagen.... Jag längtar bara ut i solen....
Men sömnen måste fungera.... Och man måste sova ordentligt om det ska fungera att jobba natt.... Något jag är väl medveten om efter att ha jobbat natt i över 15 år.
Nu efter en intensiv period hägrar en ledig helg..... Då det ju är nymåne så har jag många fröer som behöver komma i jorden.... Även om jag redan sått en hel del...


 Nu kommer växthuset verkligen till användning...... Det är inte så stort men jag har en hemsnickrad hylla, där jag får plats med en hel del.



Så är det dags att plocka diverse örter och växter som nu kommit upp....
Små fina späda nässlor att äta färska och torka för senare behov.....


Nu kommer råsaftcentrifugen och mixern till användning ordentligt...
Här en " ogräshutt " nässlor, kirskål och citron...... Inte jätte gott.... Men känns nyttig...


Någon som precis som jag älskar att det nu är vår, att matte är ute i trädgården igen är Roxy.... Mitt lilla gryn njuter av solen och aktiviteten..... Äntligen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela