Månvatten.

Publicerad 2015-02-25 10:33:00 i Magi,

 
Konsten att.....och åsikterna om hur man gör månvatten är många....
 
Några anser att man inte kan använda något annat än källvatten......
 
Andra att vattnet måste vara kolsyrat...
 
En del anser att man måste använda sig av månstenar,
eller andra kristaller för att det ska bli "äkta månvatten"
 
Och vissa att skålen till månvattnet måste vara av kristall.
 
Jag anser att du kan använda dig av friskt, klart och nytt vatten,
direkt från kranen....
 
Kristallskålar eller helt vanliga i genomskinligt glas.
 
Huvudsaken för mig är....att de vid fullmåne står utomhus utan lock,
Så att månen kan spegla sig i dem och fylla vattnet med sin kraft och energi.
 
 
 
Jag ställer så ofta jag kan ut mina skålar, kristaller smycken m.m.
under fullmåne nätterna.....
 
 
 
 
På sommaren fyller jag dessutom  alla möjliga kärl
som finns i min trägårdmed vatten.
Sedan vattnar jag mina land, örter, grönsaker och blommor med det dagen efter.
 
och på vintern när det finns snö,
tror jag att den blir laddad med månkraft vid fullmåne.
 
Tar då gärna in den och använder i ritualer och magi.
 
Månvatten  gör jag stora mängder av, och använder också till mycket.
Och vill jag alltid ha det till hands.....
 
Jag fyller alltid några glasflaskor, som jag har i kylskåpet,
Det är till för att dricka.....
 
Och det gör jag de första dagarna ett 1/2 glas morgon och kväll.
Känner att det stärker mig både fysiskt och psykiskt
Resten använder jag till te.
 
Jag fyller också en stor färgad flaska som får stå framme.
Inte för att drickas utan den använder jag till magi.
För att skölja, vattna krukväxter, inhalationer av örter....
Ja och  till diverse annat jag tycker det kan behövas  lite extra kraft och energi.
 
 
 
Även om ni inte gör den stora mängd som jag gör,
 
Så gör en skål ....
 
Och drick  den...
 
Det ger en sensationell känsla svår att beskriva...
 
Som att min kropp fylls med flytande månljus....
 
som ger en riktig energi kick....
 
Drick dock inte mer än några dl om dagen eller en kopp te.....
 
Man kan bli för energisk och få svårt att sova vid större doser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela