Att slå en Cirkel.

Publicerad 2015-01-14 23:35:00 i Magi,

Varför slår man en Cirkel?
Och hur gör man?
 
Man slår en Cirkel för att skapa ett magiskt rum.
I detta magiska rum kan du jobba ostört och är samtidigt skyddad.
Det blir en plats mellan världarna skild från den fysiska värld som vi lever i.
 
Det blir också ett avgränsat område som du kan rena med exempelvis vit Salvia.
Och ett avgränsat område att hålla energierna och kraften i din magi inom.
 
Jag brukar ha mitt altare i mitten och slå en cirkel runt det.
Du måste veta var du har vädersträcken.....
Jag använder en kompass eller min iPone där det finns en kompass.
 
Från början då jag slog en cirkel använde jag mig av salt.....
Och gjorde en cirkel som var där också fysiskt.....
Jag kunde se den....
Men numera visualiserar jag den.....
Känner att den är där.
 
Innan jag drar upp en Cirkel slappnar jag av och Jordar mig.
 
 
Jag använder mig av min athame.
Drar upp kraften ur jorden genom min kropp och ut i höger hand.
 
Jag börjar i öster mot söder
" Med kraft ur jorden skapar jag denna cirkel"
 
Från söder till väster.
" Låt den fyllas med magisk kraft och kärlek"
 
Från väster till norr.
"Låt det bli en plats mellan värladarna"
 
Från norr till öster.
"Låt mig möta gudarna i min cirkel"
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2022-01-08 13:56:42

Får jag skriva ner hur du gör en cirkel i min bok? Jag tycker att den är bra. :)

Svar: Hej <3 Visst får du göra det. För eget bruk är det ok, så länge ingen kopierar mina texter som sina egna./ Må Gott <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela