Mitt eget Pentagram.....

Publicerad 2015-01-12 14:57:14 i Altaret och redskapen, Allmänt, Magi,

 
Jag har hitills inte haft något " riktigt pentagram " på mitt altare.
Utan endast andra föremål dekorerade med dessa.
 
För några månader sedan bestämde jag mig för att göra ett....
För som med så mycket annat så hittar jag aldrig riktigt det jag söker i de förmål som finns att köpa.
 
Jag ville att det skulle vara av trä....
 
På min tomt hade vi en underbar stor,hög och ståtlig Alm.
Då den dog så ville jag hedra den och göra något annat än ved av den.
 
Så jag gjorde ett utomhusaltare av vissa delar.
 
Men några stockar fanns kvar och av en av dessa ville jag göra mitt altar pentagram.
 



Så jag valde ut en stubbe som jag tyckte såg bra ut och som var någolunda rak.





Alm är ett mycket hårt trädslag och jobbigt att såga i och för hand med endast en fogsvans.





Jag sågade under många många dagar.....några timmar varje gång.
Så hände det.....värmen gjorde att stubben torkade och sprack......
Efter många om och men bestämde jag mig för att fortsätta och göra klart mitt projekt. 
 
 
 



Sågade....sågade....och sågade.
Tillslut var jag igenom......
 
 



Ytan som jag ville använda var ganska ojämd,
det kändes helt ok men inga hårda kanter ville jag ha.
 
 



Så nu börjar nästa fas.....
snida och slipa.
Slipa, slipa pch slipa.....
 
 



Hitta ett bra pentagram att skriva ut....
Rita upp det......





Fram med lödkolven......





Efter många timmar är det färdigt.....Och resultatet är bra....


 
 
 
Oljar in det med linfröolja......
 
 
 
 
Mitt eget pentagram eller egentligen pentakel......
Full av min egen energi.....
Och så vackert...
En prydnad för mitt altare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela