En häxas bloggfunderingar......

Publicerad 2015-06-02 10:04:30 i Allmänt,

Jag har känt att jag behövde ta en paus i bloggandet.
 
Så jag gjorde det.....
Jag tog en riktig paus....
 
Både från denna min magiska blogg....
Men också från min blogg där jag mest skriver om vardagliga, privata
händelser och tankar i mitt dagliga liv.
 
Den bloggen är naturligtvis lättare att skriva....
Alltid händer det något och alltid finns det något du kan skriva om,
många gånger använder jag den istället för den dagbok jag alltid skrev som yngre.
 
 
 
I min magiska blogg vill jag ju skriva om det som just är...... Magiskt.
 
Visst finns det massor med magi i min vardag också och jag skriver om den här också.
Men jag vill ändå inte att allt det jag skriver alltid ska hamna i kategorin allmänt.
 
Så ibland känns det som om jag inte kan hitta på något att skriva om.....
 
Jag har också varit mycket splittrad i min vardag....
Det har varit mycket med hem, familj, skola, jobb, trädgård och biodlar kurs.
 
Trots att jag tog en tidig minisemester på 3 veckor så bloggade jag inte....
Utan prioriterade andra saker som kändes viktigare....
 
För mig tar det ljust det...tid att blogga....
Jag vill att det ska kännas bra det jag skriver....
Att det ska vara rättstavat och och rätt formulerat...
Jag väger ofta orden mot varandra, innan jag hittar de rätta...
Jag vill att alla fakta ska vara korrekta....så jag dubbelkollar allt.
 
Jag vill också skriva om något speciellt....
Något magi relaterat...
Och det känns ibland tungt och svårt att komma på om vad.....
Men ibland är det hur lätt som helst.....
 
Sedan vill "man" ju inte upprepa sig....
Skriva om igen om något man redan skrivit.....
Vilket förstås ändå är omöjligt och ändå sker då och då....
 
Men ni ska veta att trots att jag inte skrivit på min egen blogg,
så har jag ändå med glädje läst många andras.
 
 
Och jag tror ändå nu att jag känner mig mogen att skriva igen....
 
Till att börja med blir det nog några inlägg med vardagsmagi.....
 
Som hamnar i kategorin allmänt....
 
Så får det bli......
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2015-06-03 19:41:41

Ibland är det viktigt att ta sådana där välbehövliga pauser, speciellt när man känner att man inte längre bloggar med hjärtat...att man liksom tappat glädjen i det.
Allt gott )O(

Postat av: Cehr

Publicerad 2020-11-08 22:34:05

Jag älskar din blogg, jag läser den jämt och blir lugn. Bäst är när du berättar om örter och om gamla traditioner. Tack!

Svar: Tack för dina fina ord Cehr <3 Gör mig så glad./ Kram LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela