En häxa funderar......

Publicerad 2015-03-25 15:25:41 i Allmänt,

 
 
 
Ligger på soffan, softar och tankarna flyger och far...
 
Jag är en riktig nattmänniska...
Är oftast uppe sent....går inte gärna upp före klockan nio.
 
Jag börjar inte riktigt fungera förrän vid lunchtid....
 
Städar, tvättar och fixar hemma gör jag oftast på eftermiddag, kväll eller natt.
 
Jag jobbar ju också natt....
 
 Det är något som jag verkligen trivs med och gjort de sista 15 åren.
 
Och även om det ibland är slitsamt ibland både kroppsligt och själsligt,
så är det ändå lugnt....
 
Du pysslar och hjälper de boende som behöver ensam i din egen takt....
Det kan vara hur oroligt som helst då jag kommer på kvällen,
men redan efter första timmen, har ett lugn sänkt sig....
En frid som bara finns på natten.....
 
 
Jag har en helt annan "puls" än dem som jobbar dag,
vilket ju också naturligtvis beror på hur jag valt...på mitt sätt att leva.......
 
 
Förmånen jag har att få bo i mitt lilla Häxhus ute på järvafältet...
 
Centralt.....men ändå Mitt i naturen
 
De vilda djuren som rådjur, rävar, harar, möss, ekorrar...
 
Alla fåglar....
 
de mycket vanliga som sparvar, mesar, finkar och trastar...
 
 men ävenhackspettar, fasaner, gröngölingar, näktergalar....
 
Och  även rovfåglar hökar,falkar och ugglor...
 
Grodor, paddor och vattensalamandrar....
 
Insekter, fjärilar, träd, buskar....
 
Min underbara stora, stora trädgård...
 
Med all den gjädje men också "ansvar och jobb" den innebär.
 
Min härliga familj.....
 
Min underbara, exentriska, kärleksfulla och ibland otroligt jobbiga äkta man....
 
Tre fantastiska, frimodiga, älskade, kloka, vackra, nästan vuxna tonårsdöttrar....
 
Kloka gamla katten Max, tonårsbuset katten Buster och sladdbarnet Spanielen Roxy.
 
Vi bråkar och älskar om vart annat...
 
Lever väldigt nära varandra och delar det mesta....
 
Allt är inte sockersött och gulligull hela tiden....visst inte.
 
Men där finns alltid kärlek och respekt....
 
 
Nu sedan barnen vuxit upp har jag dessutom mer "egentid"
Jag kan ägna mig åt det jag önskar och tycker om.
 
Då jag är ganska "vårdande och omhändertagande" till min personlighet
Tog det ett bra tag innan jag insåg det och blev mer egoistisk,
började säga nej och leva eget liv utanför familjen...
 
Jag är wiccanen i familjen.....
De andra påverkas naturligtvis av det jag tänker, tycker och tror på.
De firar högtider och deltar i ceremonier...
Äter och dricker örter...
Och upplever i mångt och mycket världen som jag gör....
Och det är jag så tacksam och glad för.
 
 
Då jag ligger här och tankarna far....
 
Får jag det ena beviset efter det andra för det jag redan vet....
 
Jag är en mycket Glad, Lycklig och Tacksam Människa
 
OCH HÄXA.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela