Min Magiska Trädgård.....

Publicerad 2015-10-25 23:42:30 i Allmänt,

 
 
 
 
Denna helg har varit riktigt skön solen har värmt mig både kropp och själ.
Att packa ihop trädgården är en process,
och den ger en ganska meditatv känsla.
 
Det är inte bara det att allt ska tas bort och komma under tak...
Som redskap, trädgårdsmöbler och dekorationer...
 
Trägården som ju är ett väsen i sig ska komma till ro...
 
Växter, buskar och träd ska "Bäddas ned" för sin vintersömn.
 
Jag har väldigt många träd i min trädgård...
 
Av alla möjliga slag och jag älskar dem alla.
 
Vid denna tid går jag runt till var och en....
Talar med dem och önskar en skön vinter.
Precis jag som på våren går och hälsar dem härlig sommar.
 
 
 
Jag älskar allt i min trägård
växter som djur....
 
Förutom alla fåglar som bor här är det också... 
 
Rådjur, rävar, ekorrar, harar och möss som vi delar den med....
 
Och alla maskar, sniglar, myror och andra insekter....
 
Jag min man, våra tre tonårsdöttrar.....
 
Två katter Max och Buster....
 
Och sist men inte minst Roxy....
 
 
 
Jag älskar att odla.
Undret då ett litet frö blir något annat....
en blomma, en ört eller en grönsak....
 
Så fastän det finns många träd så har jag också anlagt många land
under de femton år det varit "min trädgård"
 
Ett stort potatisland
som vi får hjälp med av veterantraktor föreningen att plöja på våren...
 
 
 
 
En Köksträdgård med upphöjda bäddar.....
 
En örtträdgård....
 
Mitt lilla växthus....
 
och otaliga blomsterrabatter.
 
 
I ett litet hörn av min trädgård står mitt lilla utomhusaltare
Där jag tillbringar en hel del tid dock inte så mycket på vintern.
 
 
 
 
Jag har bloggat om det förut jag vet men just idag kl 14.00
använde jag det och tände ljus under den tysta minut
för offren för skolmassakern i Trollhättan.
 
 
En så otroligt sorglig och ofattbar tragedi.
 
 
 
På mitt altarebrukar jag ha ett dekorerat fat som står där året runt,
och som trädgårdens invånare låter sig väl smakas av....
Så jag piffar till fatet vid de tillfällen jag anväder det.
 
Men ännu ingen pumpa....
 
Ska bli lite extra festligt till Samhain är det tänkt.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-11-23 22:39:22

Hej, vilken intressant blogg du har - fastnade och läste igenom hela arkivet med en gång... :)

Svar: Tack Malin!Jätte kul att du gillar den.
För tillfället skriver jag ganska sporadiskt.... Men det ska väl snart bli bättre på den fronten igen :D Må Gott <3
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela