Amulett för god sömn......

Publicerad 2016-12-16 08:00:00 i Magi,

 
 
Hej alla Häxor 

Idag vill jag dela med mig en amulett för att sova gott.


Fridfull Sömn
Häng detta över eller vid din säng för att sova gott och drömma trevliga drömmar.
10 kardemummafrön
1 tsk grovt salt
15 kryddnejlikor
1/2 dl torkad pepparmynta
1/2 dl torkad rosmarin
Torkat skal från en citron.

Tänd ett vitt och ett rosa ljus och ställ dem där du arbetar.
Krossa kryddnejlikorna, kardemummafrön och saltet till ett fint pulver....
Blanda pulvret med örterna och lägg dem sedan i en eller flera små tygpåsar.....
som du knyter eller syr ihop.....
Medan du gör detta, tänk goda, trevliga och glada tankar.....

Häng så upp påsen/ påsarna medan du säger följande ord:

"Låt mig sova....en fridfull sömn.
Låt mig vara avslappnad till kropp och själ......
Låt mina problem försvinna och låt mig drömma vackra drömmar......"

" MÅ SÅ BLI " och släck ljusen.

LUNA <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela