Den solitära Häxan.......Dikt!

Publicerad 2016-12-17 12:00:00 i Allmänt,

 

Hej alla Häxor 
I dag den 15 december som också är 6 i Vänt......
Vi tänder sista ljuset i Väntstaken.....

Och jag vill dela med mig av en vacker dikt om hur det är att vara en solitär Häxa.
Den är engelsk så jag har översatt den till svenska

 

Att vara en häxa
Att vara en häxa är att älska och bli älskad.
Att vara en häxa är att inte skada någon.
Att vara en häxa är att känna till den gamla läran.
Att vara en häxa är att se bortom hindren.
Att vara en häxa är att följa månen.
Att vara en häxa är att vara ett med gudarna.
Att vara en häxa är att studera och lära.
Att vara en häxa är att vara läraren och också studenten.
Att vara en häxa är att erkänna sanningen.
Att vara en häxa är att leva med jorden, inte bara på den.
Att vara en häxa är att veta, att våga, att vilja,
och och känna en stillhet.
Att vara en häxa är att vara verkligt fri.

Den Solitära Häxan. 

 

Kommentarer

Postat av: Tine Worén

Publicerad 2023-04-27 11:52:16

Hej,
Jag undrar vad ursprunget är på denna dikt? Hittar den inte när jag googlar runt. Ska eventuellt använda den i en uppsats jag skriver om häxor🙂
Vänliga hälsningar, Tine Worén

Svar: Hej Tine! Då det är ett inlägg från 2016 minns jag inte längre varifrån jag fick dikten. Men gjorde en sökning på google och hittade detta. Så kan du själv söka vidare. M.V.H. LUNA <3 https://www.google.com/search?q=to+be+a+witch+&tbm=isch&ved=2ahUKEwjH8L_ph8z-AhVBuSoKHeKgAOgQ2-cCegQIABAA&oq=to+be+a+witch+&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECCMQJzIHCAAQgAQQE1DUEVjUEWCpTWgAcAB4AIABbIgB1QGSAQMwLjKYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=x3ZLZIfxJ8HyqgHiwYLADg&bih=667&biw=1440#imgrc=b2w2LiQ3sOfMkM
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela