Häxrunor

Publicerad 2016-12-10 08:00:00 i Magi,




Hej alla Häxor <3
Jag har här lite användbara Häxrunor
som kan användas att spå med / skrivna i formler/ inristade i föremål m.m m.m.


Översättning:

God- Gud 
Goddes- Gudinna 
Balefire- ”bål” 
bromstick- kvast
Moonrise- månen går upp 
Moonset- månen går ned 
Sunrise- soluppgång 
Sunset- solnedgång
Good fortune- lycka
Victory- seger
Love- kärlek
Comfort- ”bekvämlighet”
Physical health- fysisk hälsa
Man- man
Women- kvinna
Friendship- vänskap
Death- död
fertility- ” fruktbarhet” fertilitet
Widdershins- ”motsols” gå motsols
Desoil- ”medsols” gå medsols
Order- ”önska ska ske”
Healing- ”läka” healing
War- ”stridigheter” krig
Home- hem
Posession- ägo, tillhörighet, åtkomst
Travel- resa
Wealth- rikedom, välstånd
Spring- Vår, ny början
Summer- Sommar
Autumn- Höst
Winter- Vinter
 
 
MÅ GOTT <3 LUNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela