Magin i det lilla.....

Publicerad 2016-02-28 17:50:00 i Allmänt,

 
Det är den tiden nu på året då örtHäxan i mig skriker och vill ut.....
 
Ut till min älskade trädgård för att få köra ned fingrarna i jorden igen.....
 
Våren är nog den årstid som jag både Älskar och hatar mest.....
 
Som idag då solen skiner så vackert och värmer dina vinterbleka kinder....
 
små små gröna spröt skymtar och ger hopp om snart står snödropparna där....
 
Och strax efter dem krokus..... tussilago och den vackraste av dem alla
 
Blåsippan......
 
 
Min gudinnas blomma som för mig är hennes närvaro personifierad hos mig.
 
Våren som jag älskar så men ack så retsam, ombytlig och opålitlig......
Värmande sol.....
Isande vind....
Dagar av hopp.....
Frost bitna tår och nätter om vartannat.
 
Men man vet att hon är på gång.....
Det är dags att förbereda sig se om sitt hus sin trädgård....
Så idag gjorde jag det igen....
Beställde mer frön....
Andra gången på kort tid.....
Förra gången var det den praktiska häxan i mig som styrde....
Frön till grönsaker och kryddor till matlagningen beställdes och blivit levererade.
 
 
 
 
Idag då jag sitter och putsar på min text till mitt örtalbum på onsdag,
och skriver om Alrunan.....undrar jag hur min mår där ute...
Har den klarat vintern?
 Eftersom jag nu bara fick en planta förra året.....
borde jag inte vid Kråkmånen så fler?
 
Jag beställde både frön till Alruna, järnört, vallört och kungsljus m.fl.
Så nu har också den Magiska Häxan i mig fått bestämma...
 
För den största magin för mig är fortfarande undret hur ett  pyttelitet frö,
kan bli en blomma, ört, buske eller ett träd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela