Förberedelser inför Ostara

Publicerad 2016-03-20 01:43:00 i Allmänt, Högtider,

 
Jag älskar när sabbaten är på en helg....och dessutom en helg som jag är ledig på.
Då kan man fira ordentligt, och också hinna förbereda lite mer.
 
Nu är kvasten klädd med diverse saker mina barn tillverkat under årens lopp.
 
Jag sparar allt....
Fjädrarna som jag har i lådan är också gamla säkert över tio- femton år,
så några satte jag dit också.
 
Annars tycker jag väl principiellt att man ska bojkotta fjädrar
eftersom man inte vet hur djuren haft det och hur fjädrarna fått sin färg. 
Man har ju hört och läst så mycket hemskt om hur det kan gå till.
 
Jag brukar "pynta" ett bord på min veranda som är min huvud entre.
Det har Dukar i flera färger, dekorationer efter årstiden och olika högtider.
På sommaren fungerar det som ett bord att fika vid då vi sitter och myser där.
Nu är det iklätt sin Ostera skrud.....
 
 
 
För idag har jag städat, fixat och pyntat hela dagen.
Allt för att i morgon bara njuta må bra.
 
 
På dörren hänger en krans jag gjorde för 5-6 år sedan.
Den är av slånbär och jag ville forma den som ett ägg.
Jag är ingen "vän av" konstgjorda blommor  men tycker att dessa pryder sin plats.
Det är enkelt att stoppa undan och ta fram år efter år.
 
 
 
Har också fixat gula blockljus med påsk äggs dekorationer.
Det är enkelt och dekorativt....
 
 
 
Och förberett dekorationer för mitt altare ute men det får ni se senare.
 
Annars har det ju i kväll varit "Earh hour" något vi alltid genomför....
 
Har blivit en tradition att vi då samlas utan datorer, mobiler....
stänger tven släcker alla lampor och tänder ljus....
Så spelar vi spel....ibland läser högt till stearinljusens sken.
Det är så mysigt att det ofta blir mycket längre än en timme.
 
 
Nu har familjen gått till sängs och i morgon börjar vi vårt firande
med att samlas för att äta en frukost tillsammans,
något vi vanligtvis inte gör till vardags.
Vi har alla olika tider och morgonvanor så det blir mysigt.
 
För mig är det en viktig del av sabbaten att ha mina nära och kära omkring mig.
Jag är ju den som egentligen firar högtiden och de gör det för min skull.
 
Nu är det dags även för mig att sova,
så jag i morgon utvilad kan genomföra de ritualer jag planerat för.
 
Hoppas er Ostara blir riktigt Härlig och Magisk.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela