Ostara 2016.....många bilder.

Publicerad 2016-03-21 01:45:00 i Högtider,

 
 
Vaknade upp till en molnig grådaskig dag......
 
Denna vårdagjämning kändes som om våren tag tre steg tillbaka.
 
Vi åt vad vi brukar kalla en stor frukost......
 
Med allt vad du kan tänkas vilja ha i frukostväg.
 
Sedan i väntan på att solen föhoppningsvis snart skulle titta fram....
 
Började jag förbereda mig för dagens magiska arbete....
 
De ört ceremonier som jag planerat utföra.
 
Prydnaden till mitt altare förberedde jag igår
 
 
 
Jag plockade bland mina örter och det blev en hel del.
 
 
 
 
Jag fyllde min snäcka med bl.a. Myskmandra, Citronmeliss, vaniljgräs,
Salvia, Rosmarin, Lager, Rosenblad, rölleka, lindblommor, lavendel,
En och en del annat...... renande, väldoftande, skyddande magiska växter,
fulla med kärlek hälsa.
 
 
 
 
Knytet till bålet fylldes med ungefär samma växter.
 
 
 
Då var örterna färdiga.....
 
 
 
 
Jag behövde en del annat också som min fäll att sitta på....
 
Salt, Vatten, Jasmine rökelse, mina favorit kristaller,
 
dryck och något att tugga på.
 
 
 
 
 
Då jag gav upp om att solen skulle titta fram,
hade det istället börjat snöa.....
 
 
 
 
Mitt älskade Altare är dukat och klart......
 
 
 
 
I sin Ostara skrud.....
 
 
 
Och min trogna Häxhund Roxy på plats för att hålla mig sällskap.
 
 
 
 
Själva Ceremonien tog ungefär en timme att genomföra.
 
Mina Gudar och Elementen var närvarade.
 
Och askan från örtern spridde jag efteråt ut runt altaret.
 
 
 
 
Jag kände då jag kom in att jag var ganska frusen
så det tog någon timme att tina upp igen.
Då var det dags att tända Sabbatsbålet
 
 
Jag och familjen välkomnade Våren.
Och jag brände mitt knyte av örter till dens ära
 
 
 
 
Stod länge och tittade in i lågorna......
 
Medan familjen gick in.
 
 
 
 
Då det var tid för middag gjorde jag det samma.
 
 
 
 
I år hade jag bestämt mig för att inte ha så traditionell 
 
Ostara mat...... Utan något mer åt "sommar mat" hållet
 
 
 
 
Varmrökt lax, med potatis, sallad och kall sås
 
 
 
 
Och Hallonmousse till desert...
 
 
 
 
Efter middagen blev det soffan och titta på tv.
 
Ett härligt slut på en härlig dag....
 
Hoppas eran Ostara varit lika bra som min <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela