Påsk på Gotland.

Publicerad 2016-03-30 01:08:06 i Allmänt,


 
Tillbaka efter en underbar påsk helg på Gotland....
Det har blivit något av en tradition att jag och mina döttrar reser dit under påsken och bor med min bror och hans underbara familj.



Jag älskar Visby där de har en fantastisk lägenhet på Hamngatan och ibland är vi också i deras sommarhus i Othem  ca tre mil utanför stan. 
I år var vi i Visby från skärtorsdagen till annandagen.... Det var sol men ganska blåsigt.... Vi promenerade mycket både i staden och åkte även med bilen i omgivningarna runt omkring.


Var vid ett fiskeläger....



Och på naturreservatet Högklint där jag hade mäktiga upplevelser och mötte otroliga energier....






Vet inte om dessa bilder kan förmedla dem till er men de ger er i allafall en aning om min upplevelse.

Vi var också vid ett mäktigt Vattenfall....


Som rann ut i havet och på stranden nedanför plockade jag alla de stenar jag fotade på början av inlägget....
Stenarna ska jag göra runor av och en del ska jag ha på mitt altare.



Vi var också i St Maria kyrkan och tände ljus för våra kära bortgångna....


Jag älskar kyrkor även om jag inte är troende så ger de en sådan frid och mina Gudar finns ju även där.....


Många vårblommor hade kommit även den vackraste jag vet och som för mig är min Gudinnas blomma....


Och jag besökte också den underbara affären "Solkristallen" och köpte en fin liten gjutjärns kittel.



En nästan svart ametist... Och fyra kraftfulla månstenar.


Vi hade en härlig helg med mycket glädje och massor av kärlek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela