Och det regnar......

Publicerad 2016-05-27 18:00:08 i Allmänt,

 
Jag kom ut några timmar i går....fixade i växthuset.....
Trots att det småregnade och var ganska kallt.
 
Imorse var jag uppe med tuppen.....
Åkte med gubben och storhandlade....
Så nu är kyl, frys och skåp fyllda till bredden.
 
Om vi nu skulle bli "inregnade" och alla vägar bortspolade.
 
Inget jag borde skoja om, jag vet......
för många är det, deras verklighet.
 
Men jag känner mig lite frustrerad då jag nu handlat....
stuvat in alla varor......
Hoppades jag att det på eftermiddagen skulle klarna upp lite.....
Men istället öppnade sig himlen och det bara vräkte ned.....
 
Så nu hoppas jag på att helgen ändå ska vara lite mer human mot mig....
vädermässigt.....
Då jag nästa vecka har 5 arbetsnätter att se fram emot....
 
Det sista som dör är hoppet.
 
 
Lite av det jag påtar med.....
 
Nu har jag i eftermiddag istället suttit under en filt och kurat  i soffan.
 
Tittat på några filmer och fikat.
 
Men i morgon är det en ny dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela