Din Magi.......Ditt ansvar.

Publicerad 2017-08-30 17:12:28 i Magi,

 
 
 
 
 
Vad Magi är för mig har jag bloggat om många gånger förut.....
 
Men jag antar att det tål att upprepas......
 
Magi är något som finns i mitt och alla människors liv.

Magi för mig är energi.....
 
Och då vi pratar om att använda vår magi, 
använder, förflyttar och formar vi om ....energi.
 
Wiccaner tror på Magi..... Att den finns.......
 
Och att alla har "tillgång" till den.......
 
Alla kan om de vill också lära sig att medvetet använda sig av den.
 
Omedvetet använder sig många av Magin redan.
 
Man måste också om man som jag är wiccan också följa vissa regler 
Då du som utövare av Magi har hela ansvaret för vad och hur du använder den.
 
Det är inga konstiga regler utan ganska slälvklara,
har därför även anammats av Häxor som inte tillhör religionen Wicca.
 
 
 
 
Gör vad du vill, bara det inte skadar någon!
 
Du får aldrig skada någon med din magi .
Magi är en gåva och den ska man göra gott med.
Du får heller inte hämnas....
men "ond magi" mot dig själv får du sända tillbaka  till den som sänt den.
 
Du bör heller aldrig utföra magi för/åt någon annan,
utan dens medgivande och/eller vetskap.
 
För även om ditt syfte är gott så vet du inte alltid allt....dens önskan e.t.c.
 
Jag är alltid mycket försiktig med att över huvudtaget utföra magi åt andra,
vill man medvetet använda sig av magi....bör man göra det själv...
och magin blir då också starkare och mer verksam. 
Då handlar det inte om healing, spådomar, tarot och liknade...
 
 
 
 
 
 
Allt du sänder ut får du trefaldigt tillbaka, gott som ont! 
 
Allt hänger ihop....
Allt vi gör påverkar resten av universum.
Ingen av våra handlingar går obemärkta förbi och kan heller inte tas tillbaka.
Vi är personligen ansvariga och måste vara medvetna om hur vi påverkar varandra och vår jord.
Det gäller på alla plan.....på det fysiska och psykiska,
såväl som det andliga och det magiska planet.
 
Det Du medvetet sänder ut magiskt får Du tillbaka tre gånger om,
på det ena eller andra sättet....
 
Och Du måste vara medveten om att Magi precis som allt annat kostar...
Och Du får också betala den på ett eller annat sätt...
 
 
 
 
 
 
 
Du får inte rubba den kosmiska balansen!
 Du måste ge tillbaka då du använder energi för att nå egna mål i din magi.
Om din var tredje "Spell" är för någon annan uppnår du balans.
Och att du både "tankar" energi då du behöver,
och delar med dig och ger tillbaka då du kan.
Du måste vara medveten om att Du och din energi,
är en liten del av all den energi som existerar i universum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du kan be om vad du behöver, plus lite till!
Det är inte fel att "be om" eller använda Magi för att tillfredställa egna behov.
Så länge dina behov är realistiska, så får du det du ber om.
Det kan gälla pengar, kärlek, healing, framgång, karriär etc
Men du måste själv också anstränga dig, för göra det möjligt.
 
 
 
 
 
 
Den viktigaste regeln är nog i alla fall......
 
Din Magi.....Ditt Ansvar. 
 
 
Magi i sig har ingen färg den bara är.....

Syftet bakom din magi kan bara du själv veta....
Det avgör om din Magi är ond eller god.....
 
Därför är det viktigt att vara i balans när du medvetet utför Magi.....

Viktigt är också att du är ordentligt jordad innan du börjar.
 
 
 
 
 
Magi och "Spells" är ofta mycket klurigt.
 
Du får alltid det du ber om....men kanske inte riktigt på det sätt som du menat.
 
Därför är det viktigt att du alltid förbereder dig noga...
 
Tänker efter vad du vill uppnå...
 
Väljer noga vad du vill säga eller skriva i din "ritual"
Så att orden inte kan missförstås eller tolkas på fel/ flera sätt.
 
Använd enkla ord och skriv dina egna "spells"
 
 
Övning ger färdighet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina Nyman

Publicerad 2019-11-30 13:19:44

Hej!
Jagvet inte om min bror försöker förstöra mitt liv med magi, vad gör man för att skydda sej, jag har ingen erfarenhet av magi.

Mbh
Kristina Nyman

Svar: Hej Kristina <3 
Om du inte är en praktiserande Häxa kan det ju vara svårt med Magi. Varför tror du att din bror vill skada dig? Praktiserar han Magi? Nu skadar det ju inte att skydda sig i vilket fall som helst. Är du helt novis då det gäller magi så får det bli några mycket enkla åtgärder jag föreslår. Du bör skydda dig själv och ditt hem. Det finns många örter som är skyddande som exempelvis brännässlor, lagerblad, en/ enbär, kanel, salvia, vitlök och mistel. Om du bor i södra sverige kan du säkert fortfarande hitta nässlor ute, de andra går att köpa färska/ torkade. Nässlor är extra bra för att om du bär dem på dig i en amulett så är den vad man kallar en aggressiv försvarare och skickar tillbaka ond magi som du utsätts för till den som sänder det. Färska kryddor torkar du hängande eller i högst 50° ugn…..Torra gör du en amulett av en liten påse som du lägger ex nässla, lagerblad, en bit kanel…..man kan använda en, flera eller alla örterna i listan. Om du syr din lilla påse så tänker du för varje stygn att detta är till för att skydda dig…..det samma för varje ört du lägger ned. Sedan hänger du påsen i ett band om halsen. Bär den på dig hela tiden du är vaken och lägg den i sängen då du sover. Bär också gärna några kristaller på dig som bergskristall, ametist och rosenkvarts……Mina egna favoriter. Ditt hem skyddar du genom att först städa och vädra ordentligt och att sedan bränna örter på ett eldfast fat eller dyl. Och gå runt med röken i alla rum och vrår. Ställ sedan små skålar med salt i fönstren med ett lagerblad/ enbär i lägg lagerblad under dörrmattan. Byt ut varje vecka några veckors tid. Sätt upp en odal runa på ytterdörren och några till (även runan algiz är en bra skyddsruna) i dina olika rum…..Googla så ser du hur de ser ut. Passa också på att köpa en mistel och häng upp i ditt hem. Bergskristall också är en mycket bra sten att lägga då den renar och skyddar. Alla kristaller jag nämt renar du genom att skölja dem i ljummet rinnande vatten då och då. Laddar dem magiskt genom att lägga dem i fönstret under fullmåne nätter. Hoppas mitt svar hjälper dig. Lycka till <3 Kram Luna
Luna

Postat av: Kristina Nyman

Publicerad 2019-12-04 15:10:31

Hej!
Jo jag gjorde en grej för många år sedan när det gäller pengar mot mina mamma, men inte för att skada eller något sådant. Allt har jag betalat tillbaka. Min bror vägrar släppa detta. Jag tror att han försöker göra livet surt för mej.
Mvh
Kristina Nyman

Svar: Ok, men för att använda Magi mot dig måste han kunna sin sak. visst kan han om du är mottaglig utstråla negativ energi mot dig. Om du gör det som jag skrev i svaret innan så är du helt skyddad. Lycka Till.
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela