Häxa och Rasist?

Publicerad 2017-08-27 18:34:24 i Allmänt,

 

 
 
 Är det möjligt att vara Häxa och Rasist?

 

För mig är det ekvation som absolut inte går ihop.

Som Häxa är jag ett med alltet....... älskar och vördar Livet....... ALLT LIV.
Jag har tillgång till all den energi, ljus och kraft som jag använder i min Magi......

till elementen, kraftdjur, ledsagare, väsen och mina gudar.

 

Moder Jord som är ljuset visar vägen.......Kärlekens Magiska Väg.

 

 

 

Därför blir jag så beklämd över vad de som kallar sig Häxor

delar på sina facebooksidor.........

 

Inlägg från kända rasistiska grupper och människor.......

Ibland t.o.m. från dem som öppet kallar sig nazister........

 

Inlägg som borde få vilken Häxa som helst att vända ryggen åt och ta avstånd ifrån.

 

Hur kan Man som Häxa Hata någon utifrån vilken hudfärg, etnicitet

eller religion den utövar? Vilket kön eller sexuell läggning den har?

 

Jag förstår inte hur det är möjligt med den Insikt du som Häxa har

och alla de Gåvor du fått.

 

 

 

Visst tycker jag också illa om och kan känna avsky för vissa människor.......

För handlingar som begåtts och situationer som uppstått.......

Då handlar det om individer........

enskilda personer som därför att de är dem de är som person......

inte för om de är infödda svenskar eller inte......

muslimer.....judar....araber.....romer.... eritreaner.... bögar......män......

eller om de är gula, gröna eller blå.

 

Så därför förstår jag inte hur man kan ”dra alla över en kam”.

Hur man kan döma ut hela grupper av människor.......

sätta etiketter på och ge dem egenskaper, anklaga, skuldbelägga och döma.......

 

Vi som kallar oss Häxor borde ha bättre förstånd och veta bättre.......

Med tanke på den historia vi har,

och den förföljelse Häxor utsatts för genom århundradena.......

Och som fortfarande sker........

Rädslan över det som är okänt, främmande, nytt och annorlunda.......

som finns och som alltid funnits är något vi ständigt måste bekämpa,

både hos oss själva och hjälpa andra med.

 

Men för att återgå till frågan jag inledde detta inlägg med.

 

Är det möjligt att vara Häxa och Rasist?

 

Så anser jag att svaret är NEJ........

 

Är du en seriöst utövande Häxa med allt vad det innebär,

så tror jag inte att det är möjligt.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela