Då är Jag tillbaka........med känsla av Vår.......

Publicerad 2017-02-25 11:23:50 i Allmänt,

 
 
 
Det blev ett betydligt längre uppehåll än vad det ursprunligen var tänkt.......
 
Som det ju oftast blir......
 
Men det tar jag numera med ro.......
 
Blir absolut inte som förr stressad och får dåligt samvete över min oförmåga.
 
Ett livsavgörande beslut......
 
Som påverkar och underlättar min tillvaro......
 
Där Balans forfarande är det jag strävar efter....... mitt Mantra.

Jag tänker heller inte göra någon uppdatering av mitt liv.
 
Vi koncentrerar oss på nuet i stället
 
 
 
 
Dessa hittade jag på en innergård i Kista....

Fick krypa lite i buskarna för att kunna fota dem.
 
De väcker hur många vårkänslor som helst......
 
Även fast det några dagar senare var snöstorm.....
 
Blev minusgrader med frusna vattenpölar.....
 
Och snön åter igen låg som ett täckte i merparten av min trädgård....
 
Så har processen startat.......Ljuset har förändrats....... 
 
 Och våren är i sikte.....
 
 
De senaste 4 veckorna har jag investerat  i knippen av tulpaner,
i alla de olika färger som finns.......
 
Som sedan snällt står och är vackra i mitt kök,
förgyller min tillvaro en vecka......
tills nästa fredagmorgon då vi åter tar bilen för att fylla på kylskåp och skafferier....
 
 
 
 
De första fröerna är sedan Imbolc satta i krukor......
små gröna späda blad har börjat titta fram.....
 
De första av sommarens fröer är beställda.......
 
När seda solen lyser som idag........

Småfåglarna kvittrar och friar i buskar och vid fågel bord.....

Då vill jag bara skrika.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela