Min Magi....."till vardags och till fest"

Publicerad 2017-02-27 13:24:00 i Magi,

 
 
Vad är Magi? 

Som en Admin i en Häxgrupp är det något som jag frågar mig själv och andra dagligdags.
 
Jag begär att jag själv och andra ska kunna sätta ord på..... kunna beskriva.....
Dela med sig av känslan.......erfarenheten......ögonblicket......
och upplevelsen........
 
Så Vad är då Magi för mig?
 
Svaret är Energi........
 
Och då vi pratar om att använda vår magi är det det vi gör,
använder, förflyttar och formar om ....energi.
 
Wiccaner tror som jag skrivt flera gånger tidigare på magin...
 
Dels på att den finns.... och att alla har "tillgång" till den...
 
Vi tror också att alla som vill, också kan lära sig att medvetet använda sig av den.
 
Omedvetet använder sig ju många redan av den.
 
 
Hur just du lär dig att använda dig av din magi, är mycket individuellt...
 
Många vet intuitivt vad och hur de ska göra...
 
Andra lär sig av andra "utövare".......
 
Men de flesta tror jag prövar sig fram själva....läser i böcker...
 
Googlar på nätet....
 
Jag tror inte det finns något rätt sätt.
 
Det jag vet är dock att inget sätt är fel.....
 
Och att det är med Magi som med allt annat...
 
För att bli "bra på Magi" måste Du öva, öva och öva.....
 
Övning ger färdighet.........Du måste lära känna just din Magi........
Hur du kommer i kontakt med den, och hur du kontrollerar den.
 
Du måste vara medveten om att Du, din magi och din energi,
är en liten del av all den energi som existerar i universum.
 
 
Du medvetet sedan använder sig av sin magi.....
Måste Du själv ta ansvar för vad Du utför med den........
 Hur Du använder dig av den......
 
Du måste också vara medveten om att Magi precis som allt annat ....kostar...
Och Du får också betala den på ett eller annat sätt...
 
 
Magi och "Spells" kan vara klurigt.
 
Du får alltid det du ber om....men kanske inte riktigt på det sätt som du menat.
 
Därför är det viktigt att du alltid förbereder dig noga...
 
Tänker efter vad du vill uppnå...
 
Väljer noga vad du vill säga eller skriva i din "ritual"
 
Så att orden inte kan missförstås eller tolkas på fel/ flera sätt.
 
Använd enkla ord och skriv dina egna "spells"
 
Och som jag tidigare skrev....Övning ger färdighet.
 
 
 
 
 
Magi är också något som jag tror  finns i mitt och i allas liv.

Både i det lilla och i stort.

Det är mycket som jag  tror vi inte tänker på som magi...

Exempelvis hur ditt varma leende kan få den suraste eller ledsna människa
du möter att känna glädje och le tillbaka....
 
Hur det ur ett litet frö kan växa upp ett stort träd.
Är väl magi om något......åtminstone för mig
 
Hur ett rent och fräscht hem även rensar ut dåliga energier.......
Tvätt med såpa, dammsugare och fönsterputs gör underverk......
Utan att du behöver använda dig av vit salvia och/ eller andra renande örter......
 
Du kommer hem från ditt nattjobb och ser en räv då tittar ut genom köksfönstret.
 
 
 
Är inte det ett ögonblick av Magi?
Du ser rakt in i ögonen på ett av dina kraftdjur.
 
Tar Du en promenad med Hunden i skogen.....
återvänder Du tillfreds, energisk och avslappnad.
 
Blir Du bjuden på middag av vänner........
Med god mat, glada skatt och trevligt sällskap som ger dig energi
både till kropp och själ....

Du rensar ogräs i trädgården....... med alla dofter, ljud och synintryck...
Den tillfredställelse du känner över att få ha fingrarna i jorden......
medan solen värmer och du suger åt dig ljus och energi.
 
Du får en kram av en dotter fylls med glädje, kärlek och Energi......
 
Energi som ju för mig är just MAGI <3

Jag kan räkna upp tusentals enskilda ögonblick i mitt liv och min vardag......

Tusentals ögonblick fyllda av Magi......
 
Magin finns alltid i din närhet.....alla timmar på dygnet....
Du måste bara bli medveten om och anamma den.
 
 

Magi för mig är alltså inte bara planerad......
 
En ritual i fullmånens sällskap.....
 
En Ostara ceremoni.....
 
Skapandet och invigningen av ett nytt redskap.......
 
Pynta sitt altare......
 
 
 
Magi är något jag som både som LUNA och som Christina lever med,
och som genomssyrar min tillvaro både till Vardags och till Fest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela