Psoriasis och Psoriasisartrit......

Publicerad 2017-05-12 21:52:05 i Allmänt,

 
 
 
Vädret hoppar från varmt till kallt och tillbaka......
 
Så därför har jag har haft väldigt ont i mina leder under en längre tid.....
 
Sedan februari har jag ätit maxdoser av olika receptfria läkemedel.

Efter att ha jobbat 3 nätter i helgen senast..... så kände jag att det nu var nog......

OLIDLIG SMÄRTA OCH MIN PSORIASIS HAR FÖRVÄRRATS ORDENTLIGT.
 
Fick en tid i tisdags på vårdcentralen och fick en kasse medicin à 1500 kr
 
 
 
 
Och en remiss till Psoriasis mottagningen i Sundbyberg......
Det gick fort så jag var där i torsdags.......
Mina "Fläckar" inspekterades och registrerades....
Jag fick dem inplastade med kortison salva........
och blev uppsatt på väntlistan till reumatolog läkaren......
 
 
 
 
Då det troligen är Psoriasis artrit som jag lider av.....
Har ont och det värker både i de stora lederna.....
Och varje liten enskild led i fingrar och tår....
 
Blir en ond cirkel som gör att musklerna också smärtar
och sömnen blir allt sämre.....
 
Är sjukskriven......tar tabletter och salvor enligt schema.
Återbesök på Psoriasismottagningen på torsdag.

Idag var vädret riktigt skönt och jag var ute i trädgården och njöt......
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2017-10-16 13:23:48

Hej
Har du hört talas om Naftalan? Vänligen mejla mig om du är intresserad av att prova
Vh Sara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela