Min Runresa.....Att leva med Ass

Publicerad 2017-10-03 15:35:05 i Runor,

 
 
Efter att i går idkat ett mer stillsamt umgänge med 
den Runa jag nu kommit till på min RunResa Ass......
 
Så tog jag idag åter fram mina böcker örtbibeln och min bok om kristaller.....
 
Och de fyra Tarot lekarna jag drog kort ur förra perioden......
 
Nu gjorde jag det samma till Ass.......
 
 
 
 
Resultatet blev vad som följer.....
 
 
 
 
 
Växten blev Gullgentiana......
En gammal medicinalväxt som jag inte vet speciellt mycket om.......
 
 
Kristallen  blev Heliotrop / Blodsten.
 
En sten som jag har flera exemplar av.......bland annat en liten platt i min plånbok,
då den drar till sig pengar och ser till att plånboken aldrig är tom.......
 
Kopplingen till Ass är däremot ännu okänd.
 
 
 
Korten blev......
 
Gatetes of heaven i Osho Neo Tarot.
 
Nio i bägare "Tillfredställelse" i Waite Tarot
 
Osho Zen Tarot gav Ass Maturity...... Äss i regnbåge ( Jord)

Från leken Thoth Tarot ramlade två kort ut......
 
Riddare i svärd och Tio i svärd "Undergång"
 
Så nu finns det en del att fundera på.......

Meditera över.......

Och finna svar på.....
 
 
 
 
Nu ska jag leva med Ass som jag hoppas ska bli lite lättare än med Thurs.....

Och det känns redan lite enklare faktiskt......

Lite lättare om hjärtat ........
 
Svala vindar blåste bort rester av mörker......
 
tog bort trycket  över mitt huvud......
 
och dämpade hettan från elden som brunnit i mig......
 
Ass känns som en Runa där Elementet Vind dominerar.......
 
En ljusare och mycket behaglig bekanskap.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela