Våren.........i all sin prakt.....

Publicerad 2018-04-28 12:42:57 i Allmänt,

 
 
 
Äntligen blev Skade besegrad och fick dra vidare.........

Och på de få veckor sedan detta skedde,
så har naturen börjat byta skepnad......
Det grönskar och blommar i alla fantastiska färger.......

De första vårblommorna som tussilago, krokusar och  snödroppar har kommit och gått....
 
 
 
 
Mina bin har vaknat och det verkar som om ett samhälle överlevt vintern.

Den andra kupan kändes för svag i höstas.....
 
Och så var det nog också...
 
 
 
 
 
Min absoluta favorit.....Min Gudinna personifierad.....
Blåsippan växer nu sida vid sida med sin skira vita namne......
 
Det enda de har gemensamt då inget släktskap finns......
 
 
 
 
 
 
En och annan maskros visar sig också.......
Redan innan jag blev biodlare tyckte jag om detta vackra "ogräs"
 
Lät det växa och rensade bara bort dem i mina land och rabatter.

Maskrosor är en av de viktigaste dragväxerna vi har för bina.
 
 
 
 
 
 
Nästa växt som snart  kommer förgylla min trädgård med sin skönhet är.....
 
 
 
 
 
Ännu är det bara små gröna blad men snart blommar det gullvior
i tusental ........ Freyas nycklar.
 
Alla lökväxter som tulpaner, påskliljor och pingstliljor slår snart ut.....
 
 
 
 
 
 
Och Kejsarkronorna som blommar en mycket kort men praktfull period....
 
 
 
 
 
 
 
Sedan är det syrenernas tur......
 
 
 
 
 
 
Det dröjer dock ännu några veckor....
 
Då det idag är en dag då Sunna visar sig från sin bästa sida.....
 
Så går jag nu ut i mitt paradis.....
 
Lövkrattning och rensning av rabatter....
 
Så mycket det nu går......
 
 
 
MÅ GOTT <3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela