NYÅRSAFTON 2017

Publicerad 2018-01-02 10:57:37 i Allmänt,

 
 
När man firar nyårsafton som Häxa är en smaksak......
 
Officiellt..... det mest vedertagna är att fira Häxornas NyÅr vid Samhain..... 
 
 
 
 
Känslomässigt känns det inte riktigt rätt för mig personligen.......

Vet inte om det beror på att jag firat det den 31 december så länge.......
 
Innan min Häxa fick vara med och bestämma.
 
Det är väl också det bästa med att vara Häxa......
Allt är inte ristat i sten...... 
Du kan själv bestämma när var och hur du vill fira dina högtider.....
 
 
Samhain är visst en högtid som handlar om död och avslut.....

Om att lämna något och börja på något nytt.....
 
Men för mig personligen så är det mer naturligt att fira NyÅr
vid Vintersolståndet.......
 
Då det vänder och ljuset som vi är så beroende av för vår överlevnad.....
 
äntligen är påväg tillbaka.
 
 
 
Så då är mitt Hedniska NyÅr.....

Vid Yule Midvintersolståndet.......
 
Något som inte hindrar mig att även fira det traditionella årets slut....
 
Man ska ta tillvara det bästa från alla världar......

Och ta tillvara varje tillfälle för fest.....
 
 
 
 
Vi älskar skaldjur så vi brukar ha en en skaldjursfrossa och njuta av dem,
med frukt, ost, kex och gott vittvin.
 
Så blev det även i år.
 
Barnen är ju vuxna nu så de har annat för sig......

Men det är mysigt att fira själv med maken också......
 
 
 
 
Jag hoppas.....
 
när ni än firar ert NyÅr.....

Att det ert Nya År skänker er Glädje och Lycka.....

Att ni får chansen att uppfylla era drömmar......

Och att ni låter er Häxa får gro och växa sig stor och stark.....

 
 
 
Jag Önskar Er Ett Riktigt Magiskt År <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela