Mina kraftdjur som ständigt lever omkring mig......

Publicerad 2018-03-22 23:23:40 i Magi,

 
 
Många är de djur som följer mig och deras skara fylls ständigt på......
 
För mig har det alltid varit så att mina kraftdjur både funnits i min närhet 
både i mitt fysiska liv......som mitt psykiska.
 
De djur som brukar vandra med mig är Ugglan, Rådjuret, Räven, Paddan, 
Ekorren och Korpen.
 
Så långt jag kan minnas har jag haft en Uggla som föleslagare.
Jag drömde om henne på nätterna,
och hon dök upp i meditationer och "andra resor" tidigt i mitt liv.
 
 
Då jag var ute kände jag hennes närvaro och ibland såg jag henne också.
Hon var en trygghet och så är det fortfarande.......
Jag känner ständigt hennes närvaro i min vardag
och vet att hon alltid vaktar och skyddar mig....
Jag ser henne i bland sittande utanför mitt hus eller under nattliga skogspromenader....
 
En grå underbart vacker kattuggla.... 
Hon tittar då ned på mig med sina koka, allvetande och bottenlösa ögon.....
Så fulla av vetskap, klokhet och kärlek.
 
Det mest fantastiska jag upplevt med min uggla
var under en uteceremoni, då jag helt plötsligt hörde ett flaxande
och såg att hon satt där och tittade ned i min cirkel.
 
 
 
 
 
Det andra djuret som började följa mig för 18 år sedan 
Var rådjuret......

Jag flyttade till min häxstuga  och genast fick jag en föjeslagare i trägården.
En stor stark och vacker rådjurshind med sina två kid.
 
Hon har sedan dess också varit med mig........
 
Rådjuren på min tomt är många, de är inte tama men ganska orädda...
 
Vet att de är fredade och att vi inte är farliga varken jag eller min hund Roxy.....
 
Hon vet att det är strängt förbjudet att jaga dem.....
 
För enda sedan hon var valp har jag sagt det och att de också bor här....
 
Hon tittar i stället på dem under lugg.....
 
Om nu en hund kan göra det......
 
 
Hon tycker nog att de är konstiga kreatur,
som hon inte alls förstår att matte värnar om och matar under vintern......
 
 
 
 
Just denna vinter har det varit en massa olika bockar på tomten
i olika åldrar om man bedömmmer med hjälp av hornen.
De är en grupp på 6-7 stycken som ofta är här samtidigt,
och det har aldrig hänt tidigare.
En bock och flera hindar brukar det vara.
 
 
 
 
 
På sommaren dyker rådjuren ofta upp och tittar nyfiket på mig,
då jag påtar i jorden eller är inne i mitt lilla växthus.......
 
Även då vi sitter ute och äter eller fikar.
 
De brukar också komma då  jag tar ut trumman,
 
 
eller har en ritual och sitter vid mitt altare i avskild del av trädgården.
 
 
 
 
Mitt tredje kraftdjur som också följt mig i ett femtontal år är räven.
Och som med de andra kom den till mig i mina meditationer, drömmar och inreresor.
Och sedan även i mitt fysiska liv.....
 
En stor och ståtlig rävhanne som i skymning och gryning patrullerar sitt revir
som tydligen min trädgård är en del av........
 
Fler än han hälsar på i min trädgård.....
 
 
Detta är en yngre hona som jag ofta ser mitt på dagen i solskenet.
 
För 6 år sedan.....
Då Roxy var en liten valp och vi två skulle hämta något i vårt uthus,
så stod vi plötsligt öga mot öga med en rävunge, som hastigt smet iväg.....
 
Det visade sig att vi hade en hel rävfamilj med 6 ungar boende under vårt jordkällartak.....
 
Så den sommaren såg jag rävar titt som tätt men mamma och pappa räv
måste ha insett att det inte var någon bra plats att bo på
för det har sedan inte blivit några fler kullar.
 
Här leker ungarna så härligt i solen bakom min inhägnade köksträdgård. 
 
 
 
 
Jag blev lite förvånad då jag började att misstänka att paddan nu sällat sig till skaran av kraftdjur.
 
Det är väl kanske inte ett av de djur man tänker på i första hand.
 

Paddan står för lycka och välgång och de förvandlar negativ energi till positiv....
Och har med vatten att göra..... 
Vatten är mitt andra Element om Elden är mitt första.
 
 
 
 
 
Fysiskt så har jag naturligtvis stött på paddor i alla de storlekar....
Massor av små paddor finns det ju periodvis under sommaren.
 
 
 
 
 
Men det är specielt två paddor jag vill berätta om.
 
 
Den första träffade jag på då jag under vinter för några år sedan gick till min jordkällare......
Det var snö och kallt men då jag öppnade dörren satt den där och tittade på mig....
ett mäktigt möte.
 
Den andra har jag sällskap av hela sommaren då den helt sonika bosatt sig i mitt växthus
och trots att jag ofta har dörren öppen under varma dagar så stannar den där inne....
Och jag antar att den gräver ned sig där i vinterdvala.
För den fanns där igen förra våren då jag åter börjar odla.
 
 
 
Något år efter Paddan så kom Ekorren......
 
Han har lärt mig vikten av att planera i förväg, vara nyfiken och frågvis.

Men att också leva i nuet och ta tillvara på stunden.
 
Livet är ett pussel och du måste samla bitar och passa in dem.

För finna lösningen och genomföra förändringar.
 
Du måste vara både stark, uppfinningsrik och uthållig.


Jag har en grupp ekorrar som bor på min gård
och besöker fågelbordet varje dag vintertid.
 
På  sommar och höst hämtar de frukter, bär, nötter och ekollon.
 
Härliga små djur som jag älskar att studera och titta på.
 
 
 
 


Fåglar är något jag alltid beundrat...... 

Och älskar att omkring mig sommartid......

Fågelkvitter är en av de saker som gör trädgården så levande.
  
Jag har ett päronträd där jag matar dem och andra djur hela vintern.
 
 
 
 
 
 
Men ändå förväntade jag mig inte riktigt att ännu en fågel 
skulle slå följe med mig
 
Det var i höstas som jag helt plötsligt dagligen stötte på Korpar ute ,
både i trädgården, på fältet och i skogen.

En fågel art som jag tidigare inte sett särskilt många gånger.
 

Korpen står ju för magi....... Att det nu blir en ny fas i livet.... en förändring.

Och den uppmanar oss att inte vara rädda för förändring.

Så det försöker jag vara öppen för......
 
 
 
Då korpen är mitt senaste kraftdjur så är det fortfarande mycket
jag har att utforska och lära mig.
 
 
Må gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela