MörkerMåne och NyMåne........

Publicerad 2018-03-18 13:03:04 i Magi,

 
 
 
 

Mycket i mitt liv är just nu ganska kämpigt och svårt.

Hälsoproblem både hos mig själv och andra i familjen.

Fysiska och psykiska......

Ekonomin är inte heller något glädjeämne då både jag och maken är sjukskrivna.
 
 
Så vid denna Mörker måne bestämde jag mig för att med Magins hjälp.....
göra mig av med och avskärma mig från problem och ohälsa.

Jag eldade i öppna spisen skrev ned allt jag ville ta bort på lappar.....
Såg sedan både inom mig och rent fysiskt hur det förtärdes av Elden,
brann upp och försvann........
 
 
 
 
 
Dagen efter var det dags för en liten NyMåne Ceremoni.....

För att bjuda in och attrahera de förändringar jag vill och önskar ska ske.
 
 
En bit ifrån mitt hus ligger in plats, nära nog för att jag ska klara att ta mig dit.
 
 
 
 
 
Mitt Altare och en fantastisk kraftplats......

 



 
Jag sitter ofta med ryggen lutad mot den gamla granen som växer precis vid stenen.

Suger i mig fantastiska energier från dem båda.
  
 
 
 
 
Jag hade med mig en hel del packning också.....

Något att sitta på behövs på vintern.....

Lite föremål till den planerade ritualen......

Gåvor och offer.....

Och min underbara trumma....
 
 
 
 
 
 
 
Min sittplats......

Så drar jag upp min cirkel......

markerar den solros frön ....
 
 
Dukar mitt altare och lägger även här små högar av frön som en gåva/ offer.

 
 
 
En bägare och en kaka att avsluta ritualen med
 
 
 
 
Diverse örter att offra och bränna.....
Som spanskkörvel, kryddsalvia, lager, citronmeliss, en, lavendel och nässlor
Min kittel att bränna i.....
 
 
 
 
Gudinnan, mitt kraftdjur Ugglan, Ametist, Rosenkvarts och bergskristall
är de kristaller jag vanligtvs använder mig av i min Magi.

Symboler för elementen......salt och vatten. 
 
 
 
 
Då känns det färdigt.....
 
 
 
Jag kan sätta mig bekvämt och börja.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så tar jag upp trumman och låter den tala........

Efter en Underbar Magisk stund i skogen är det skönt att komma hem......

Lite frusen blir man ju, men så otroligt stärkt både till kropp och själ.

Så full av Energi och så jordad.

Må <3 Gott

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela