OSTARA 2018

Publicerad 2018-03-20 22:35:00 i Högtider,

 
 
Jag fixade och pyntade lite för att fira Ostara. 
 
 
 
 
Min Häxkvast vändes upp och ned som jag brukar,
och sattes fjädrar i.
 
I år bestämde jag mig för att ha den utomhus så den är 
fastbunden i räcket för att inte flyga iväg.....utan mig.
Då det blåste gaska friskt.......kalla nordliga vindar.
 
Verandan har blivit det altare jag saknat inomhus.
 
 
 
 
 
 
 
En liten Vårritual hade jag också.

Inget avancerat utan mest en tacksägelse för ljusets återkomst.
 
 
 
 
 
Drog upp en cirkel......brände lite örter
 
Men då det blåste och var -3 så blev det ingen lång Ritual.

Inne  tände vi ljus och så åt jag, min man och en dotter Sabbatsmiddag........

Jag beslöt mig för att tända Elden inne i öppna spisen.
 
 
 

Istället för ute i min eldkase som jag vanligvis gör vid högtiderna.
 
Det är så härligt att sitta och meditera framför brasan.


 
 
 
Sedan avslutades kvällen med skön stund i soffan framför tven,

Först nyheter och sedan en bra film......
 
 
 
 
Ännu en Högtid är över.....

Ostara 2018
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela