Mineral och smyckes mässan

Publicerad 2018-11-19 13:02:00 i Allmänt,

 
 
Igår var jag och min själssyster på Mineral och Smyckesmässan.
 
Den hölls av Stockholms amatörgeologiska sällskap
 på Geovetenskapens hus på Stockholms Universitet.
 
Jag tillhör de Häxor som dels vill veta varifrån de kristaller jag köper kommer ifrån,
och som vill hålla dem i handen och känna kraften från stenen.......
att den vill samarbeta med mig innan jag köper den.

Har därför lite svårt ibland att köpa kristaller över nätet.
 
Detta lilla ametistkluster från Öje i Dalarna
kände jag tillhörde mig direkt.......med fantastisk energi. 
 
 
 
Annars köpte jag...... mest mindre råstenar.
 
 
2 bergskristall stavar ( 1 ) En kristall som  liksom rosenkvarts
och ametist jag använder mycket i min magi.
 
En safir ( 2 ) med så härlig energi.

En pyrit ( 3 ) så glänsande och fantastisk,
som jag av någon anledning saknat i mina samlingar.

5 stycken gula Opaler ( 4 )
Opaler är underskattade stenar enligt mig.

Sedan slog jag på stort och köpte 45 st små månstenar ( 5 ),
som jag ofta använder magiskt vid månritualer.......
Och som jag ofta lämnar som en gåva på platsen där ritualen hållits.

En Ammonit ( 6 ) har jag altid velat ha......
 
För er som inte vet så är det en fosil,
en ammonit ( ammonoidea ) är en underklass till bläckfiskar ( cephalopoda )

 

Ammoniterna existerade under ca 350 miljoner år,
men dog ut för 65 miljoner år sedan.

 

De hittas i en stor antal mest av arter främst från jura-tiden.

Det är ammoniternas skal man finner som fossil

 

 
 
Min är en pyrit ammonit och känns mycket kraftfull.....
Jag drogs till just den direkt.
 
Jag köpte också ett smycke......
Ett hänge som man kan lägga en eller flera stenar i.
 
 
 
 
Jag tog just det för det kändes extra Häxigt,
med ett pentagram på ovansidan.
 
 
 
 
 
En härlig dag och en mässa jag kan rekommendera.

Den brukar hållas en gång om året här i Stockholm.

Har sett att den även hålls i flera andra städer runt om i Sverige.

Må gott <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela