Runceremoni för Hagal.....

Publicerad 2018-09-05 19:21:00 i Runor,

 
 
 
För drygt en vecka sedan den 26 Augusti
hade jag den stora glädjen,
att få delta i en Runceremoni för Hagal.
 
Min vän och lärare i Runornas Magi Camilla/ Koala,
kom hem till mig med några deltagare.........

Och vi hade en fantastisk härlig stund med 
en brinnande eld, mitt i vår cirkel.


 
 
 
Camilla/ Koala ledde oss med sin trumma i en meditation.
 
Vi följde trummans slag och hennes röst.......

Hon ledde oss på regnbågen till övervärldarna......
 
Till Vanaheim......
 
och till mötet med Heimdal.
 
På vårt altare lade jag på mitt pentakel, mina nya runor för att invigas.....
Några kristaller, smycken och en örtamulett.
Och även min gudinne staty och ugglan mitt kraftdjur.

 
 
En fin och givande ceremoni.....


Efteråt fikade vi med malvate och äppel muffins.

Hagal var så närvarande......
 
och det kändes som en total bekräftelse......

då strax efter vi skildes himlen mörknade och 
 
en kraftig hagelskur........årets första gjorde gräsmattan vit.

Sedan övergick det i ett rejält regn oväder med dundrande åska.
 


 
 
 
 
 
Hagal har varit min årsruna så det kändes  också lite som ett avslut....
 
Då jag nu planerat att dra en ny årsruna vid Samhain.

Tack Koala <3 

Om du vill veta mer om Runor och Runmagi......
 
Om Camillas träffar och kurser..... 
 
Lägger jag här in en länkar till Kolas krypin
Facebook och hemsida......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela