Då har vi firat Imbolc och idag är vi insnöade.

Publicerad 2019-02-03 14:14:25 i Högtider,

 
 
 
 
Jag inledde ett blygsamt firande kvällen innan......

Jag brukar alltid tända sabbatselden
i min eldkase ute på gården på kvällen den 1 februari...

Men då det var full snöstorm fick det i stället bli en brasa i öppna spisen.

 
 
 
Vi åt god mat och så överaskade jag familjen med nybakta semlor till kaffet
Då jag för några år sedan läste ett tips att det passade till Imbolc.

 Snötäckt jord som gömmer allt gott.


 
 
Jag har naturligvis köpt lite fina vårblommor......
 
 
 
 
Krokus så vackra och färggranna.

 
 
 
Tulpaner som jag älskar och
 
 
 
 
 
Pärlhyacinter
 
 
 
 
 En så skir och vacker underskattad blomma.



 
Ute är det ju allt annat än vår just nu
 
 


I veckan innan städade jag huset, alla gardiner och kuddvar är bytta
och jag gick med en bunt salvia......huset runt och renade alla rum och alla vrår.


 
 
 
Jag blotade till alla djur som finns och besöker min trädgård......
 
 
 
 
Dels i syrenbusken.....


Och i päonträdet.....


Alla stora och små måste också få fira....
 
 
 
 
Jag gör egen talg boll med frön och kokosfett i en sockerkaks form
 
 
 
Så snart jag går in igen så dyker gästerna upp.....

 
 
 
Stora och små fåglar
 
 
 
 
Rådjuren
 
 
 
 
Även räven spatserar förbi....
 
och på kvällen dyker Bocken upp
 
 
 
Och Hararna.....
 
 
 
 
Jag älskar verkligen min trädgård och att bo mitt i naturen
 
 
Då familjen gått till sängs var det dags för min lilla ritual
 
 
 
Jag tog in snö som jag smälte och vattnade med.....
Då jag planterade årets första frön.

En härlig Högtid var över och då jag gick till sängs föll snön sakta med stora flingor.


 
Sov så gott och vaknade till detta.....

Tur att vi inte måste ta ut  bilen idag......

Hoppas också att snöplogen dyker upp.

 
 
Visst är det vackert men nu väntar vi ju på och har firat våren.
 
 
 
Må Gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela