VardagsMagi........

Publicerad 2019-01-26 15:08:53 i Magi,

 
 
 
För några nätter sedan vaknade jag och trodde det var dag.
 
Som nattjobbare blir jag ibland förvirrad och vet inte då jag vaknar, 
speciellt om det är mörkt i rummet och på vinterhalvåret,
vilken tid på dygnet det verkligen är.

Just denna natt var det ett otroligt starkt månsken........

4-5 nätter efter fullmånen som ju var speciell......en supermåne.
Men ändå inget jag förväntade mig.........
Jag fylldes av glädje, förundran och Magi.
 
För mig är min vardag fylld med det Magi.....

Saker som är underbara, förunderliga, vackra och ibland 
svåra att få grepp om.....som bara är.

Jag har även denna vecka haft en uggla hoande i
tallarna utanför mitt hus........
 
Alla i familjen har hört den under kvällar och nätter.
 
Då ju ugglan är mitt kraft djur,
som jag levt med större delen av mitt liv så är den välkommen.
 
Men på det sett som den visat sig och uppmärksammats på,
så känns det som om en större förändring väntas i mitt liv.

Spännande att veta att något kommer hända,
men inte vad det är som ska ske....... 

Vardags Magi för mig är också den otroliga skönhet
Moder Jord bjuder oss på sådana dagar som idag.
 


 

Strålande sol......
Så blå himmel att det gör ont i hjärtat......
Vit gnistrande ren snö......
Magi är också din bostad och din familj förstås.

Här ligger det,mitt fina lilla Häxhus.......
Snötäckt bakom frukträd......päron och äpplen som är över hundra år gamla......
Så fulla av kraft och Magi......
 
 
 
 
 VardagsMagi för mig är också att umgås med
och värna om de djur som finns i min trädgård.
 
Jag har en speciell plats i ett päronträd där jag matar dem alla.

 
 
Rådjur, harar, möss, ekorrar och massor av olika fåglar stora och små.
Mest blir det förstås på vintern.......
Under andra tider av året hittar de ju föda ändå i min trädgård.

Det är på sommaren jag har dem så nära och de med sin närvaro och sina väsen,
ger ännu mer magi till min vardag........

Att sitta vid sitt altare vid en ritual.......
Att titta upp och möta ett par ögon från ett rådjur är fantastiskt.......

Sitta i landet och rensa då en nyfiken ekorre tittar på....

Eller du solar och skatföräldrarna lär sina ungar flyga......

Äter frukost ute och delar gurkan på mackan med en hungrig harpalt.....

Jag vet att jag helt klart är privilegierad,
att min vardags Magi i mångt och mycket är unik.
 
Jag är tacksam......
 
Men anser mig också vara värd den.
 


 
 
Annan VardagsMagi för mig är städning, bak och matlagning.

Städning är mekanisk rening och förvandlar ditt hem,
tar bort dåliga energier och för in fina nya och skapar en positiv atmosfär.

God mat och bakverk gör det samma.......

Fina råvaror, goda lukter och smaker........

Underbart att laga mat och baka tillsammans med andra.....

Gemenskap är Magi för mig.....

Liksom glada skratt och också Musik........
Mycket är det som ger mig Magi i vardagen.

Jag tror det är viktigt att vara uppmärksam,
se och tillvara ta det som du får till skänks.


För ibland har du inte möjlighet att i förväg planera......
 
 
 
Som denna lilla ritual ute i skogen.......

Må  Gott <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela