Min Magiska plats.....Eldplatsen

Publicerad 2021-07-06 00:09:41 i Magi,

 
 
Porten in till den del av min trädgård där jag har min egen magiska plats.
Meningen är att portalen med tiden ska täckas av klätterrosor.

Strax innanför på höger sida ligger grinden till min örtträdgård.

 
Där jag ju odlar alla mina magiska örter.
 
Till vänster står mitt totemträd med huvudet från råbocken 
som dog för några år sedan i min trädgård.

 
 Jag grävde ned huvudet i en myrstack och hängde sedan upp i mitt träd,
hedrade honom med att få forsätta vara kvar i min trädgård.

 
I trädet känger också runor, offergåvor, talismaner och
annat från olika ritualer och ceremonier.

 
Rakt in ligger mitt första utomhusaltare,
som jag älskar så mycket gjort av en itusågad almstock.
 
 
Fotot är från min ceremoni vid Beltane.
 
Strax innan altaret ligger min eldplats.
 
 
Jag har länge tänkt göra det ännu mer Magisk.
Pryda de olika flata stenarna med olika symboler,
märka ut vädersträcken och måla siluetter av mina  kraftdjur.
 
Så det har jag sysslat med de sista två dagarna.
 
 
Sprayfärg och egen tillverkade schabloner.

 
Många symboler ville jag ha med....som Trippel Gudinnan.
 
 
Mitt första kraftdjur var Ugglan så den började jag med.
 
 
 Jag ville att de skulle målas i den ordning de kom in i mitt liv.
Så det gälde att planera ordentligt.

Ett Pentakel i centrum kändes helt rätt.
 
Och efter första dagen kom jag så här långt
 
 
Och kände mig nöjd med dagens jobb.
 
 
Nästa dag upptäckte jag att jag bytt plats på korpen
och haren då jag lade tillbaka stenarna.

Mina kraftdjur är
Kattugglan, Rådjuret, Räven, Paddan, Ekorren, Korpen och Haren.

 
 
Feh är min livsruna.
 
 
Bjarka är den runa som "betyder mest" för mig.
 
 
Gudinnan måste ju vara med.
 
 
Så här blev det till slut

Ett Pentakel i mitten

Väderstrecken med symboler 
Söder- Eld
Väster-Vatten
Norr- Jord
Öster- Luft
 
Kraftdjuren, Gudinnan, Runor, Trippel Gudinnan och ett frågetecken.
 
?
För det okända och ödet.
 
 
Jag älskar verkligen min nya Magiska Eldplats.
 
 
Och den kommer jag snart använda igen.
 
 
Må Gott <3 LUNA
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingvor

Publicerad 2021-07-07 13:09:38

Men så fint det blev med plattorna, ja hela den magiska platsen är så fin, du har fått till den rätta mystiken på platsen.
Jag är kanske lite dum, men hur får man reda på vilket kraftdjur man har.
jag har inte kommit så långt i min lära så jag vet detta.och undrar om du kan ge tips.
Önskar dig en fortsatt fin sommar
Myrica

Svar: Hej <3 Myrica. Jag har skrivit om mina kraftdjur i några olika blogginlägg. Detta är en länk till ett av dessa. Önskar även dig en fin sommar. / LUNA. https://magisktliv.blogg.se/2018/march/mina-kraftdjur-som-standigt-lever-omkring-mig.html
Luna

Postat av: Marie

Publicerad 2021-07-18 17:02:44

Hej,
Jag har läst på din blogg sedan årsskiftet då jag snubblade över det på nåt sätt jag inte minns, kan vara via ett annat kommentarsfält. Jag tycker det du delar är så spännande o intressant. Jag tror jag är i början av nåt slags förändring. Nu har du min mailadress o om jag kan få kontakt med dig vore jag jätteglad o tacksam.

Svar: Hej Marie <3 Roligt att du hittat hit till min blogg. Du är välkommen med frågor och kommentarer här på den, i övrigt är jag en anonym person som inte lämnar ut min mailadress och mailar privat till mina läsare. Må Gott <3 LUNA
Luna

Postat av: Sevasta

Publicerad 2021-07-27 19:23:54

Jag tänkte
De ligger på samma sida
Men du har rätt
Det är långt mellom dem
Det fungerar
Uggland
Öst
Det fungerar

Svar: Bra att vi är överrens Må Gott <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela