Mabon.....Höstdagjämning 2021

Publicerad 2021-09-22 13:14:01 i Högtider, Magi,

 
Då jag jobbar natt idag då det är Höstdagjämning och Mabon,
får man improvisera och istället tjuvstarta högtiden kvällen innan.

För fira den vill jag ju gärna göra och det passar ju också bra under fullmånen.
 
Jag började under dagen med att pynta min veranda
och mitt kombinerade bord och altare jag har där.
 
Tidigare hade jag ju också förbättrat skyddet av mitt hus
med en härlig krans av rönnbär.
 
Så nu känns den riktigt höstpyntad,
både så vackert och riktigt Magiskt.
 
Inomhus tände vi en värmande brasa till kvällen,
för de senaste veckorna har det blivit ganska kyligt och fuktigt ute.
Och vi vill ändå avvakta med att sätta på pannan några veckor till.
Eldar vi några timmar så värms hela huset upp ordentligt.
 
 
Jag pyntade Mabonbordet och gjorde vår festmåltid, 
en soppa av skördade grönsaker........
 
Potatis, morötter, lök, bönor, sockerärtor och palsternacka.
Köpt vitkål och rotselleri.
 
 
Bakade valnötsbröd.....
 
 
och varsin äppelpaj med vaniljgrädde.
 
 
Vi drack äppelcider och tände ljus.
 
Efter maten var det dags för min egen Magiska stund.
 
 
En kombinerad Mabon och fullmåne ritual.
Jag dukade mitt altare.
 
 
Tände min sabbatseld.....
 
i min Magiska del av min trädgård.
 
 
Fullmånen var dold bakom kvällshimlens moln,
men jag kände hennes närvaro hela tiden.
 
 
Jag brände örter och trummade i den mörka natten.
 
 
Umgicks med gudinnan, hennes gemål, elementen, skyddsdjur,
förfäder och trädgårdens väsen som jag bjudit in i min cirkel.
 
 
Då jag brutit cirkeln och tackat dem alla........
 
 
Flyttade jag mig till verandan där jag forsatte trumma ännu en stund.
 
 
Känner mig så nöjd och belåten med min underbara Mabon.
 
Önskar er alla ett lika fint firande.

Må Gott LUNA <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela