Midsommardagen.....grillat, bad och Spike

Publicerad 2022-06-26 10:27:54 i Allmänt,

 
Sommarbölja........
varmt, svettigt och luften är så tjock att den dallrar.
 
Men jag vägrar att klaga då denna vår, maj och början av juni ju varit så kall.
Vi badar  mycket och har plockat fram alla härliga fläktar vi äger.
Det har varit lite oroligt för hur Spike klarar värmen,
han dricker inga mängder men älskar att bada.
Så hans lilla pool används mycket flitigt.
Inte så ofta längre som alla mina vuxna döttrar är hemma samtidigt,
då de ju bor på olika ställen i landet.
Halmstad, Uppsala och Solna.
 
Men igår under midsommardagen var de samlade
och även den enas käraste sambo.
 
 
Vi grillade räkor, entrecote, kyckling, majs och paprika.
Till det åt vi potatis och quinoasallad.
Samt en massa olika såser........
 
 
och Vattenmelon.
 
 
Kvällen fortsatte med spel och snacks.
 
 
Innan det var dags att ta in flaggan och gå till sängs.
 
 
Må Gott 💚 LUNA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela