Samhain 2016

Publicerad 2016-11-01 22:54:00 i Högtider,

 
 
Jag gjorde en mask av pressade höstlöv.....
 
Den blev finare som föremål än som mask på mig då den kändes ganska stor.....
 
 
 
 
 
 
Men den användes i min Samhains ritual som var syftet så jag är nöjd.
 
Ihållande regn gjorde att de traditionella Samhain ritualen som jag alltid håller ute,
blev till på verandan......ute men under tak.....
 
 
 
 
 
Jag dukade bordet jag allid har till ett tillfälligt Altare......

Något jag gör nu och då....
 
 
 
 
 
Kristaller, salt vatten, rökelse och min abaloniesnäcka med salvia..... 
 
 
Sabbatsbordets dukas.....
 
 
 
 
Dekorerat med underbara Höstlöv.......
 
 
 
 
 
Maten blev Rostade grönsaker......lövbiff med vitllökssmör och Tzatziki....
 
 
 
 
Flädercider och vitt Vin som måltidsdryck....
 
 
 
 
 
Gott och Trevligt....
 
 
 
 
Deserten  blev ......aprikoskräm....
 
Så är ännu en Sabbat till enda.....
 
Blessed Be <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela