Aprilväder.......

Publicerad 2017-04-22 10:23:34 i Allmänt,

 
Den här häxan är så frustrerad........
 
April är en underbar månad och många härliga saker händer i april....
 
Som exempelvis min födelsedag.....
 
Kanske påsken....
 
Valborg / Beltane.....
 
Men viktigast av allt VÅRENS ankomst...
 
Och med våren grönskan då livet återvänder.....
 
Ljuset.....
 
Och Värmen.....
 
 
 
 
Aprilväder är något jag är van vid....
 
Som jag också förväntar mig.....
 
Men inte som det varit hitills....
 
Ösregn eller snöstorm varje morgon jag vaknar och är ledig.
 
Så kallt att mina stackars leder värker trots maxdos av värktabletter....
 
Som jag ju undviker i det längsta till förmån för naturliga örter.....
 
Tjälen har ännu inte gått ur jorden så det går inte att gräva.......
 
Och jag har massor kvar att kratta.....
 
Idag lyser hon Sunna.....

Men jag ska in till Dox i Gamla Stan på Häxfika..

Önskar er alla en Härlig Helg.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela