Yule 2017.......

Publicerad 2017-12-26 11:29:55 i Högtider,

 
 
 
Yule - Vintersolståndet......
 
Som solitär Häxa väljer man att fira sina högtider mer eller mindre.....

Då det detta år var en dag då min familj var upptagen med så mycket annat,
så blev det ett ganska blygsamt firande.......
 
Jag lagade en härlig Köttgryta med många härliga dofter och smaker.......

Med Bl.a ingefära, saffran och kanel.....

 
Bakade små saffrans bröd...... som små solar.
 
 
Jag blotade till djur, Moder Jord och Väsen i  och runt mitt Päronträd......
Något litet till alla....
 
 
 
 
Innomhus blev det en stor underbar Mistel som sattes upp som blot.
 
 
 
 
 
 
 
Under kvällen brann  Yulestubben i eldkasen på gården.....
 
 
 
 
 
 
 
Och i elden sprakade fint och värmde även i öppna spisen.....
 
 
 
 
 
 
Allt för att beveka solen att komma åter och värma oss.....
 
Jag tände ett Yuleljus som fick brinna tills det själv slocknade......
 
 
 
 
En liten ceremoni blev det också inne på kvällen.....
 
 
 
 
Och även trumman tog jag fram en stund.....
 
 
 
 
 
Sedan avslutade jag med att göra julgodis med mina döttrar....
Till vårt mer traditionella julfirande......

Hoppas ni också som jag känner er tillfreds och nöjda med ert firande......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela