Min Älskade Mamma <3

Publicerad 2017-03-06 00:50:00 i Allmänt,

 

Min mamma hette Åse och hon var nog den person förutom mina barn och bröder som jag älskat mest i världen....... Den dagen hon dog så dog även en del av mig

 

 

 

  Mamma var den första Häxan jag träffade........ Och blev även den måttstock för mig hur en Häxa skulle vara......

Inte så att hon i mina ögon var ofelbar eller ett helgon....... Utan hade också alla de fel och brister som vi alla människor har....... Mer eller mindre av.
 
Men hennes innersta väsen var det vackraste jag mött......
Och det var av henne jag lärde mig de värderingar och fick den syn jag nu har på livet, världen och människorna......... Den kärlek jag hyser och den tacksamhet jag känner inför livet och allt levande.
 
Allt vad jag är och vad som genomsyrar mig var hon den som lade grunden till.
 
Hon skulle idag 5 mars 2017 ha fyllt 78 år.
 
Under hela min uppväxt hade hon ett ordspråk som hon alltid citerade........ 
" jag ska inte dö inom de närmaste 50 åren" 
 
Hon sa det så ofta att man i princip tillslut trodde hon var odödlig och skulle överleva oss alla.......
 
Det blev som ett löfte....... Något att förlita sig på.......
 
Mamma skulle finnas hos mig för alltid.......
 
 

Nu blev det ju inte så utan hon dog vid 61 års ålder alldeles för tidigt och jag var absolut inte förberedd eller redo att vara utan min underbara mamma....... Min mentor.... HäxSyster och bästa vän.

 
Man är väl aldrig tillräckligt förberedd på en förlust så stor som ett dödsfall innebär.........
 
Då mina barn på denna tid var mycket små 1 1/2, 3 och 5 år så var det hos dem och min man jag både sökte tröst och använde all min energi och tid under många år.
 
Luna mitt Häxjag fick under ett antal år stiga tillbaka och ligga i dvala i väntan på att jag åter skulle vakna upp..... Minnas, sakna och längta tillbaka......  Till min Magi........
 
Känna att jag var stark nog........
 
Att hon min Häxa vägrade att gömma sig längre.......
 
 
 

Även om jag fortfarande saknar min mamma, tänker på och minns henne nästan dagligen så är jag idag som person så anorlunda........ Mer mogen, insiktsfull och med mer kunskaper......... Både i allmänhet och rent magiskt.

 
 
Luna är stor del av min personlighet och det som är jag.......Magi är en del av mitt liv och min vardag
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela