Min trumma........

Publicerad 2017-03-25 17:08:00 i Magi,

 
 
 
 
 
 
En egen trumma är något jag funderat på en längre tid......
 
Och ända sedan jag med min Häxsyster Maarit..........
innan Yule hade en liten fullmåne ritual i skogen........
 
Då jag kände hur mitt blod flödade i takt med ljudet från  hennes trumma.......
 
Har jag känt att jag vill ha en alldeles egen.....
 
En som är bara min och en del av mig.......
 
 
 
För några veckor sedan fick jag den........

 
En present från min älskade make.......
 
Då han ju själv är musiker och dessutom slagverkare,
Så tror jag han förstod min längtan.
 
För även om det inte är den sorts trumma,
eller det sättet han själv spelar på trummor........
så finns ljudet, pulsen och vibrationen även i hans blod.
 
Min Tumma är åtta kantig med en diameter på sextio centimeter.
Skinnet är av get och den ska vara lika bra att spela på inne såväl som ute.....
 
Den ska tåla regn och kyla......
 
Jag blev förälskad i den vid första ögonkastet......
 
Men som alltid vill jag ju göra mina redskap till mina.....
 
Ingjuta mig själv och mina energier i dem........
 
 
Jag är ju inte Shaman utan en Häxa........

Och Min trumma är en Häxtrumma......
 
Jag funderade både länge och väl......

Mediterade och trummade för att hitta rätt symboler.......
att pryda min trumma med.......
Som passade mig........men ochså hon som ska bli min partner.
 
För hon är en hon........
även om jag ännu inte fått hennes hela namn.......
 
Namnet innhåller vindens susande.....
vattnets kluckande.....
eldens värme...
och jordens doft.
 
Så elementen är något som måste finnas med.......
 
Mitten är ju trummans hjärta.........

Där man aldrig slår direkt på med trumpinnen......
 
I centrum finns också Elementet Ande.....
 
Symbolen för ande är en cirkel.

Så en Cirkel vill jag ha i centrum på min trumma..........
 
 
 
 
Runor och galdrar är något jag också älskar.......
 
 
 
Vegvisir den isländska galdern......
 
Är en kompassgalder med vars magi du inte bara finner den rätta vägen
i världsliga stormar och oväder.

Den hjälper dig också att hitta din inre, själsliga rätta väg.....
 
Och då du funnit den, hjälper dig att fortsätta följa den.
 
 Jag fann en komination av Cirkeln, Futharken och Vegvisir.......
 
Den rätta Symbolen för centrum på min trumma......
 
 
 
 
 
Då har jag valt centrum...... och de fyra elementen...... 
 
 
 
 
 
Men då Trumman är åttakantig så vill jag ha fyra symboler till........
 
 
Naturligtvis måste Min Gudinna finnas med......
 
 
 
 
 
Mitt kraftdjur......
 
 
 
 
 
 
Världen i form av trädet Yggdrasil
 
 
 
 
Och ett Pentakel......
 
 
 
 
Då jag bestämt vilka Symboler jag ville ha......
 
Och hittat dem.....
 
 
 
 
 
 
Var det dags att välja färg.....
 
 
vilken sorts färg målar du på skinn med?
 
Då allt var inhandlat tog det sedan ytterligare någon vecka.....
 
Att koppiera symboler och placera dem på rätt plats.....
 
 
 
 
Då var det dags att börja måla......

Samla så mycket mod att våga sätta igång....
 
Våga lita på sig själv och tro att du kan.......
 
 
 
 
 
 
 
Jag börjar med Centrum........
 
Ett projekt som detta är inget man skyndar på......
 
 
 
 
Sedan elementet Eld....
 
 
 
 
 
Gudinnan tog lång tid...... och var inte lätt att få till.
 
 
 
 
 
Till slut var den färdig.......

Jag är nöjd med resultatet......
 
Det känns verkligen som om den är unik.....
 
Som min alldeles egna trumma.....
 
 
Jag älskar den <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela