Min Runresa.......Livet Med Ass......

Publicerad 2017-10-07 16:54:00 i Runor,

 
 
Livet med Ass är betydligt beskedligare än livet med Thurs.

Inga stora fysisks omvälvande händelser......

Livet går vidare i sakta mak....

Ovanligt mycket  har dock gått min väg......
 
Hösten har nu tagit oss i ett fast grepp.....

Mörkret har tagit över......

Det är mest Regn, kallt och gråmulet.....

Men ljusare i mitt sinne än på mycket länge.....

Med gjädje och tillfredställelse.......

Mer vår än höst......
 
Vilket jag tror till stor del beror på runan Ass.
 
 
 
Efter att ha mediterat över de kort jag drog till runan......

Grundligt analyserat och känt efter så är Ass för mig
Ett vitalt intellekt......
 
Alla korten men även stenen och växten talar på olika sätt
om att stimulera och vitalisera ditt sinne......
 
Söka kunskap och öka ditt medvetande....... 
 
Du har alltid själv ett val.....
 
Himmel eller Helvete.....
 
När du gör dina val använd alltid ditt medvetande,
dina fakta, ditt kunnande och din analytiska förmåga.
 
Sträva hela tiden efter att lära dig mer......
 
Att öka ditt kunnande.....då kunskap är makt.
 
Och en gåva till dig.
 
Men också ditt skydd för dig mot omvärden......

Det som får dig att vara tillfreds och välmående......
 
Hårt "arbete" ger resultat.....
 
Sträva efter att Se framåt och aldrig tillbaka.....
 
Utom för att se din utveckling till den du är idag.
 
Med kunskap kan du aldrig återvända,
för att bli den ovetande person du en gång var
innan lärdomen kom till dig och förändrade dig.
 
Balans är måste i en sund  tillvaro......
 
Medvetenhet......använd den......
 
Planera.......sätt upp mål.......genomför dessa.
 
Erkänn dina räddslor.......
 
Identifiera dem så du kan besegra dem......
 
Då du känner dem så bjud in positivitet och förändring......
 
Oftast är det som skrämmer en något som försvinner
då man konfronteras med det......gör det mer hanterbart.
 
 
 
 
 
 
 
Mycket tankar har det blivit dessa dagar......
 
Jag har lärt mig massor om mig själv och vad Ass vill förmedla till mig.
 
Vikten av att vara vetgirig och låta sitt intellekt blomma.....

Vara nöjd och belåten men alltid sträva framåt......

strukturera upp.....planera och genomföra.
 
Alltid göra medvetna val och inte bara följa strömmen.
 
 
 
 
 
Några dagar återstår ännu på denna etapp av runresan......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela