Sista dygnet med Thurs.....

Publicerad 2017-10-02 07:20:00 i Runor,

 
Idag är det nionde och sista dygnet med Thurs.
 
 
 
Det är ju en sanning med modifikation,
då Thurs ju var den Årsruna jag drog på RunMagi kursen.
 
Så den kommer vara med mig under en mycket längre tid.

Men denna intensivt, mediterande tillvaro kommer nu få ett slut
då jag sedan ska byta tll nästa runa........Ass
 
Jag har under den sista tiden funnit på flera döda djur......

Slagna fåglar och en Hare...... 

Känner att det är kopplat  till Thurs......
 
Där lärdomen än en gång är att dö för att födas igen......
 
Transformationen.......
 
En höstens Runa...... då naturen ju "dör" 
för att till våren åter födas igen.
 
För att födas igen måste man dö.......

Thurs förgöraren........
 
Men också den som bygger upp igen......
 
Som vid Big Bang.
 
 
 
 
Det var min tanke att avsluta mitt sista dygn med Thurs 
med en trum meditation........
 
I stället blev jag fysiskt sjuk......

Illamående och svimfärdig........
 
Sov mer eller mindre från kl 17 tills jag nu vaknade 
 
12 timmar senare......
 
Vad blir lärdomen av detta?
 
Thurs min årsruna vill inte ta farväl?
 
Vad har dessa nio dygn lärt mig?
 
Du måste satsa för att vinna.....
 
Försaka  och uthärda för att uppnå.......

Tro på dig själv och det du vill ska ske......
 
Ta hand om mig själv.... 
 
Ha tillit......
 
 
Men idag vänder jag bladet i Rundagboken.....

Vänder mig till nästa runa i raden på min runresa.....

Runan Ass
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela