" Bli en runmagiker & siare - steg 1"

Publicerad 2017-09-14 12:23:38 i Allmänt, Runor,

 
( Lånad bild från Camilla/ Koala )
 
 
I helgen var det äntligen dags........
 
Kursen i RunMagi som jag väntat på och förberett mig inför de sista månaderna.
 
Både mentalt och fysiskt......
 
Vi skulle under några dygn leva tillsammans och förkovra oss i Runornas Magi.
 
 
Då kursen skulle hållas hos mig i min trädgård och jag skulle tillgodose behovet av mat och logi, och vi också behövde en "lokal " att hålla kursen i.
 
Då vi ju kommit en bit in i september redan så kan det ju vara både regnigt och kyligt.
 
Vilket även denna sommar bjudit en hel del på.
 
Vi vill ju helst vara ute men för säkerhets skull införskaffade jag ett nytt Tält på 18 m2,
då jag månaden tidigare insett att vår gamla i samma storlek efter 6 år hade gjort sitt.
Jag behöver dessutom ett nytt till Studenten nästa år och för kommande trädgårdsfester.
 
 
 
 
 
Maten på kursen skulle vara vegetarisk och glutenfri.
Så jag handlade, och bestämde menyer och förberedde så långt det gick.
 
 

Då tältet var på plats var det dags att inreda och skapa det Magiska rum vi behövde.

 
 
Jag hängde upp örter för skydd, rening, harmoni och divination ( spådom )

Och använde mig av flera av de mest magiska växter en Häxa kan......

Brännässla, Salvia, Rölleka, Gråbo, Mynta, Myskmadra,
Kardborre, Johannesört och Citronmeliss

 

Bord, stolar  och massor av kuddar.

 

 
 
 
Perfekt att vara inne men ändå ute......
 
 
 
 
 
 
Tur var det med tak över huvudet då vi hade de flesta väder.....

Och alla elementen närvarade på olika sätt...
 
 
 
 
 
 
Vår läromästare Camilla Eveline Stefansdotter / Koala
Är min vän och med admin i gruppen "Häxor som delar med sig "
Koala är en medicinkvinna, en naturhäxa och en runhäxa
som på sitt eget sätt vandrar den shamanska vägen.
 
 
 
 
 
Koala är mycket kunnig i allt som rör runor och runmagi......
Och hade förberett ett gediget kompendium som vi under två dagar skulle gå igenom.
 
 
 

Vi drog en årsruna och utformade den i lera.

Min blev Thurs.....

 

 
 
 
På kvällen hade vi trots hällande regn en eldceremoni
 
 
 
 

Allt går om man har makterna med sig.....

 

 
 
Och efter den Mys.....

Underbart i dessa fantastiska människors sällskap.

 

 

Det blev verkligen en kurs som helt kommer att förändra mitt liv

 

med massor av teoretiska lärdomar, praktiska övningar, meditationer och trumresor

 

.......Ett minne för livet.

 

 

 

 

 

Nu ska vi under ett halvår umgås med våra runor,lära känna dem

och omsätta den teoretiska kunskap vi sugit i oss i praktiken
innan vi åter samlas för "steg 2"

 

Den första vi börjar med är......... 

 
 
 
 
 
För Ur
 
Drog vi kort ur olika lekar...... 
 
Slog upp en växt ur en bok.......
 
drog en kristall från en påse...... 

Detta blev mitt resultat och något att börja jobba med.
 
 
 
 
 
 
Koala kan du besöka i hennes kryp in på blogg och hemsida  
om du själv är intresserad av att förkovra dig i runornas Magiska värld.
 
Facebook: Koalas krypin
Facebook: Djurens hjärta
Http://djurenshjarta.wordpress.com/
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela