Trettondagen 6 januari 2018.........sedan Vardag.....

Publicerad 2018-01-06 13:35:21 i Allmänt,

 
 
Nu är snart Vardagen ikapp...
Men först firar vi trettondagshelgen.....
 
 
Trettondedag jul, är en kristen högtid som firas i dag den 6 januari.
I dag tretton dagar efter julafton......var det efter en lång vandring
som de tre vise männen fann stallet med Jesusbarnet i krubban.  
 
 
( Krubban mina barn gjorde av trolldeg för 15-16 år sedan )
 
 
Då jag är som jag beskrivit tidigare en riktig julnörd.......
Som har pyntat i alla vrår i hela huset,
så blir det hemskt tomt och öde då julen tagit slut.
 
Därför kämpar jag emot....... 
Fram till "20 dag Knut"
Efter nyaår.....
 
Jag tar inte bort annat än det som "tagit slut"
Hyacinter och andra julblommor......
Adventstakar med stearinljus ......
Juldukar och andra textilier som blivit fläckiga .....
 
Tror att det bottnar i någon form av vilja att hålla kvar "Lyckan"
så länge det bara går......Eller kanske illusionen av den.

Men nu flåsar vardagen mig i nacken.....
 
På måndag börjar jag jobba igen......
Jag har inte gjort det sedan den 27 september.
 
Det blir 102 dagar.......
 
3 1/2 månad......
 
De 3 sista  veckorna har jag haft semester,
Och jag trodde att jag nu var redo......
 
Men nu verkar det inte så.......

Svårare att gå och förflytta mig igen.
 
Smärtor som jag inte haft på länge......gör sig påminda igen.
 
Jag har fått förhöjda levervärden......
Så jag måste därför antagligen byta medicin..... 
Från Metotexat till en biologisk medicin.....
Nya prover och beslut på måndag......
 
 
 
 
Så jag är inte längre så taggad att börja jobba......

Tror inte riktigt att det finns så stor chans att det kommer att fungera....
 
Så allt jag byggt upp och intalat mig......
 
Rasade ihop som ett korthus i torsdags då jag fick besked från min läkare.
 
Men jag måste ändå göra ett försök.......

Och sedan agera efter hur det går......

Inget jag precis längtar efter.....
 
För att vara sjuk i dagens Sverige måste du vara så otroligt stark,
både fysiskt och psykiskt.......
 
Kunna stå på dig och tala för din sak.....

Det gäller också att du träffar rätt läkare......
Och att de människor som har hand om dig och ditt ärende,
förstår och vill hjälpa dig
 
Mycket känns som det beror på slumpen.....

På vilken tur du har......

Och kanske vilken KrigarHäxa du är......
 
 
 
Det gäller att spotta i nävarna och "ro fan" i land.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela