Häxa under rehabilitering.....

Publicerad 2018-07-01 17:53:06 i Allmänt,

 
 
Då var operationen gjord......

Faktiskt för nästan en vecka sedan........

Jag fick skjuts till sjukhuset kl 06 på morgonen den 25 juni.

Och kl 10 var operationen gjord.......

Min nya höft i titan var på plats.......
 
 
 
 
 
Då bedövningen släppte tackade jag gudarna för ketogan....

Fick extra smärtstillande några gånger till under sjukhusvistelsen......

Som inte var så långvarig.........

Jag kunde belasta och gå med gåbord operationsdagen....

Bytte till gåbock och kryckor dagen efter......

En dag full av övningar......

påklädning, förflyttning, gå i trappor m.m.
 
Fick ett häfte " Efter din höftledsplastik "
Med träningsprogram, förhållnings order, tips och råd.

Som vi också gick igenom med ssk och sjukgymnast.

Fick en massa hjälpmedel som toalettförhöjning, gåbock,
strumppådragare, griptång, förhöjd sittkudde och förstås kryckor. 
 
Var sedan hemma igen vid 17 tiden: 
 
 
Där en hörna gjorts i ordning till mig......
 
 
 
 
 
Blivit servad av familjen med frukost på sängen.......
 
 
 
 
Har gått förvånadsvärt bra.....

Visst har jag ont men inga sådana smärtor jag föreställt mig......

Klarat mig på de tabletter som ordinerats och ej behövt ta till de 
morfin preparat som jag fått som v.b. medicin.

Mycket sängliggande blir det......

Även om jag försöker vara uppe en hel del också.....

Är mycket tröttare än vanligt och sover mycket mer.....

Kroppen kräver en hel del energi för läka......

Känner jag.....
 
 
Har turen att ha familj närvarande då jag behöver dem......
 
 
 
 
Bjuds på lite fredagsmys framför  teven.
 
 
Försöker dock att göra så mycket jag kan även i nuläget,
då jag inte får böja mig fram, vrida mig m.m.
Har griptången blivit min bästa vän.......
Aldrig har jag tidigare tappat så mycket på golvet.  


 
 
Jag har försökt samla de saker jag "behöver " omkring mig.......

Tänker nu göra allt det där jag inte riktigt hinner,
då jag är rörlig och kan göra så mycket annat.....

Mycket att läsa, skriva och fundera på......


 
 
 
Jag är på det hela taget en relativt nöjd 
och belåten Häxa.....
Hoppas ni njuter till fullo av Sol och Sommar........

Och att ni får en Fantastisk och Riktigt Magisk Julimånad.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela