Ostara i morgon

Publicerad 2018-03-19 15:43:39 i Högtider,

 
 
 
Många är de bloggar jag skrivit till Ostara.....

Som jag länkar till i slutet av detta inlägg.
 
Idag är det inte jätte inspirerande att titta ut och känna vårkänslor.
 
Vårdagjämning i morgon och sommartiden börjar på söndag.

Hos mig i Stockholm är det snöstorm och flera decimeter snö i min trädgård.
 
 
 
 
Men visst är det trots detta VÅR.....

Djurungarna föds och naturen förbereder sig för den explosion
av grönska och liv som snart komma skall.
 
 
 
 
 
Jag har frossat i tulpaner som jag älskar den sista månaden
och unnat mig nya varje vecka.

Och visst kommer jag nu pynta och feja inför högtiden.
 
Fira att ljuset återvänt.....

Att ljuset nu vinner över mörkret ......

Att ÖrtHäxan snart står där igen med händerna i myllan......

Planterar, sår och vattnar......
 
Medan solens värme smeker bara armar och ben......
 

 
 
Jag hoppas bara att vi får en ordentlig vår,
 
 
så det inte blir sommar direkt .
 
 
För då känner man ju sig så lurad.
 
 
Här är länkar till tidigare bloggar om varför vi firar Ostara,
foton på hur jag brukar pynta och fira......
 
 
 
 
 
 
Om ni vill läsa :) 



 
 
Med detta vill jag önska alla en Magisk Sabbat......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela