Tips Från En Häxas Skafferi.......

Publicerad 2019-02-26 10:46:00 i Allmänt,

 
 
 
Idag har jag städat mitt sovrum......
Jag har insett att jag skulle behöva ett eget rum till alla mina Häx-saker.
Men då det ju inte är särskilt troligt att det blir så.....
Därför vill jag här visa hur jag förvarar mina kära ägodelar för närvarande.
 
I vårt sovrum mitt och makens, så fick jag av honom i julklapp ett år 
ett eget skåp...... Mitt skafferi
 
 
 
Här förvarar jag en stor del av mina av mina saker
tillsammans med mina torkade örter, oljor, salvor och tinkturer

Sedan har jag förutom bokhyllor och nattduksbord
även in mammas gamla nötta brudkista stående i ett hörn.
Jag förvarar mer Häxiga saker både i och ovanpå den.
 
 
 
Helst vill jag ju ha mina saker tillgängliga och omkring mig så det har jag.
 Jag har en viss förkärlek för fina och praktiska lådor, burkar och förpackningar
att spara och förvara allt i.......så det samlar jag på.

 
 
Mitt senaste tillskott är två små plastväskor, 
varje väska med två lock.
Under locken finns fack i olika storlekar,
Perfekt att ha min samling av stenar i.
 
 
 
 
Jag har både en samling av "vanliga" kraftfulla stenar 
och av kristaller både trumlade och råstenar.
För att veta vilken sten som är var så har jag satt små ettiketter på locket.


 
 
 
Och även små lappar i facken med egenskaper
och hur jag kan använda kristallen.


 
Vid senaste fullmånen kändes väskorna också väldigt praktiska......
Ena natten var två lock öppna så att kristallerna på den sidan renades......
Andra natten vände jag på dem och öppnade de andra två.....
 
 
 
 
Just sådant som är praktiskt är mitt signum......
Jag är en bekväm Häxa.
 
Jag har ofta mina ritualer ute.....
I min trädgård eller i skogen......
Ibland på andra platser.....

Då har jag med mig mitt förbredda färdigpackade kit......
 
 
 
 
 
 
 
 I det har jag.......

Mina runor.....
min skallra.....
Min Gudinna.....
Mitt Kraftdjur.....
Min årsruna.....
 
 
 
Tändstickor....
salvia.....
salt och vatten
Ett fat att bränna på
 
 
 
Så är det bara att packa ihop......
Var sak har sin plats......

Även så lätt att spontant bara ta sitt knyte och ge sig iväg,
utan att behöva planera eller samla ihop det man tycker sig behöva.
 
 
 
 
 
MÅ GOTT <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela