Häxans sommar DEL 1

Publicerad 2019-07-01 11:39:00 i Allmänt, Magi,

 
 
Juni är till enda.......

Jag är inne på min tredje och för nu sista semestervecka.
Från nästa måndag jobbar jag tre veckor och sedan ytterligare en semesterperiod.
 
Kaos, gråt och tandagnisslan då min dator kraschade veckan innan midsommar.

Man vet inte hur beroende man är, hur mycket man använder den........
förrän man ställs inför fullbordat faktum.......
Min käre make har försökt alltför att fixa den.....bytt hårddisk bl.a.
Men nu har jag fått inse att jag måste köpa en ny.
 
 
 
 
 
En ännu större katastrof inträffade en vecka tidigare,
då ett av mina käraste gamla äppelträd klövs mitt itu.
 
 
 
 
 
De flesta äppelträden i min trädgård är mycket gamla.......
100 - 150 år, så de är sköra.
 
 
 
 
 
Detta var en gammal sort, ett glasäpple......
 
 
 
 
 
Kronan var enorm......

Den borde ha krossat så mycket.......

Staket, grind, buskar, möbler och landet bredvid full av perenner i full blom.
 
 
 
Men inte......

Trädet föll så att endast två grenar av rosenbusken gick av.
 
Kändes som min gamla vän gjorde allt för att skada minimalt,
då det sätt den föll på borde varit fysiskt omöjligt.

 
 
 
Vi får se om hon nu kommer att återhämta sig.......

Om hon kommer att klara denna stora skada........

Har ännu inte kunnat tala med henne ordentligt, 
då det jag ser och känner endast är kaos, förvirring och sorg.
 
Jag avvaktar men kommer att hålla en helande, läkande och kärleksfull
Ceremoni vid och till henne ganska snart.

Och se vad jag mer kan göra för att lindra och läka hennes
fasansfulla sår........


 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2019-07-03 07:25:20

Stackars trädet! Jag går förbi ett träd nästan varje dag som beskurits extremt hårt. Jag har en känsla av att det hade en dubbelstam men att de som bodde där ville att det skulle se annorlunda ut så tog bort den ena. Skadan är läkt sen länge men det känns som ett mycket ledset träd som inte vill hanånting med människor att göra.

Svar: Annika <3 Så tråkigt om någon gör så med flit. Jag hoppas att mitt träd med tiden ska läka och jag kommer göra mitt yttersta för att hjälpa till med healing processen. Hon var innan detta skedde ett av de träd jag umgås mycket med i min trädgård så vi har en historia tillsammans, något jag hoppas kan hjälpa till vid läkandet. Tack för att du läser och kommenterar min blogg.
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela