Häxans sommar Del 2 Gotland

Publicerad 2019-07-02 10:33:06 i Allmänt, Magi,

 
 
Den 20 juni körde jag och familjen på Gotlandsfärjan,
för att tillbringa en fantastisk midsommarhelg med släkt och vänner.
 
Fantastiskt att åter vara i rosornas stad. 
 
 
 
 Anledningen för att vi samlades var för att närvara vid firandet av
min brors och svägerskas silverbröllop.
 
De valde att förnya sina löften med att nu 25 år senare,
åter gifta sig på midsommarafton.
 
Denna gång i domkyrkan i Visby som de älskar och ofta besökt
under de sex år de bodde och arbetade på ön.
 
Nu har de sedan tre år flyttat tillbaka till Stockholm,
men har kvar sitt hus i Othem som de ofta åker till.
 
 
Men jag har inte varit där sedan de flyttade från ön.
Bröllopet hölls kl. 13.30, 
och var väldigt vackert.......
Underbar bröllopsklänning, en fantastisk ring
och en så kärleksfull ceremoni.
  
 
Precis som för 25 år sedan.
 
Bröllopsfesten hölls på resort 45 min bilfärd från Visby.
 
I Djupvik.....Klintehamn.......
 
 
Hela stället var bokat och vi som ville hade bokat en liten bungalow.

 
Utanför dem fanns en liten pool och soldäck.
 
 
Det var en fantastsk hejdundrande fest med god mat och masssor av dans.
 
Men mitt under Midsommaraftons natten kände jag
hur jag drogs till den fornlämning, en fantastisk skeppssättning
jag på avstånd sett tidigare på dagen.
 
 
Så häxan begav sig dit ensam i långklänning och "fel" skor
 
De energierna som fanns på den platsen var otroliga......
 
 
Jag hade en fantastisk stund full av magi.......
 
 
Nästa dag återvände jag i sällskap med äldsta dottern,
lämnade en liten gåva och tackade igen för dt jag fått vara med om.
 
 
Känslan på platsen var nu en helt annan men energierna var helt fantastiska.
 
 
Denna grav var täckt av blåeld som lyste så vackert blå
mot de karga ljust grå stenarna
 

Hela Gotland är i juni täckt blåeld,
jag tror aldrig jag förr på någon plats sett sådana massor.
 
 
 Något annat som fascinerade mig och familjen
var dessa enorma fält av vallmo........
 
 
Som fanns på flera platser runt om på Gotland....

Det var en mycket händelserik helg.......
Med mycket  fest, kärlek, gemenskap,skratt
och även årets första bad.......
 
 
Inte i havet för det var fasligt kallt......

Utan i ett gammalt kalkbrott.
 
Efter fyra fantastiska dagar tog vi sedan färjan tillbaka hem.
 
Har ni inte varit på Gotland är det verkligen värt ett besök.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela