Häxan och mina olika Altare.....

Publicerad 2019-03-02 14:10:45 i Altaret och redskapen, Magi,

 
 
 
Jag är en Häxa som inte har något riktigt fast Altare inomhus.
Om jag inte räknar nedre delen av mitt HäxSkafferi......
 
Med gör jag inte för där sitter jag aldrig och gör mina ritualer......
Inte heller så att jag pyntar det speciellt.....
Det går ju heller inte att exempelvis tända ett ljus.
 
Utan den hyllan använder jag mest att förvara föremål
som jag dukar med på mina tillfälliga Altare.
 
Tillfälliga altare har jag däremot flera......
Alltifrån brickor jag pyntar med örter föremål och kristaler som står runt om i huset.

Till att jag tillfälligt för en stund eller en kort period
använder mig av exempelvis ett bord.
 
Jag tittade igenom en del av mina foton och insåg att det blivit en del.....
Som jag vill dela med mig av i detta inlägg.
 
( Hoppas ni ska finna inspiration i de många foton jag nu lägger upp. )
 

Då jag har ritualer dukar jag oftast mitt stora köksbord och använder det som altare.
 
 
 
 
 
Jag har några olikfärgade dukar som jag endast använder vid ritualer.....
Färgen jag använder beror på årstiden.
 
 
 
 
 
Samma altarduk och en del föremål men vid två olika tillfällen.

 
 
 
 
Ibland även utan duk eller som här en liten tablett....
 
 
 
 
 
 
Jag gillar att ha riktigt gott om plats och att kunna bre ut mig.
 
 

Ett annat tillfälligt Altare som jag använder är spiselkransen till öppna spisen.
Som jag pyntar till högtider och efter säsong.
 
 
 
 
Väntljusstaken till Yule....
 
 
 
 
Yule.....
 
 
 
 
Samhain    
 
 
 
 
Ute har jag däremot flera fasta Altare....

I min trädgården har jag ett helt eget hörn utan insyn....
Där har jag ett underbart Altare.....
 
 
 
Det är en stubbe ihopsatt igen efter att den sågats itu i delar......
Vi var tvugna att ta ned en sjuk Alm i trädgården
och jag ville då hedra trädet på något vis....
Det blev mitt första fasta Altare.
Vilket sedan blev en av mina käraste och mest använda föremål.
 
 
 
Mitt utomhus Altare pyntat till Samhain.
 
 
 
 
Till ostara
 
 
 
 
Ett höstligt pyntat altare
 
 
 
 
En annan vår....
 
 
 
 
Det är inte så stor yta men på något sätt räcker det alltid till
de små ceremonier jag utför där....
Då jag också oftast bränner örter och annat.
 
 
 
 
Någon mer rogivande plats finns inte....

Just det här Altaret använder jag vår, sommar och höst om det inte regnar......

Och då jag inte har ritual där så är det alltid pyntat med ett fat/ en bricka
 
 
 
 
Exempelvis med stenar.....
mitt krafdjur och gudinnan i form av en snäcka guden med ett horn.
 
 
 
 
Eller ett härligt höstfat....
 
 
 
 
Ibland vill jag trots årstid, regn, köld eller snö ändå sitta ute,
Då är min veranda perfekt.......Det som först var en "fika plats"
Har med åren blivit ett av mina fasta Altare   
 
 
 
Pyntat efter säsong.....
 
 
 
 
Och efter högtid....
 
 
 
 
Många säsonger har nu gått....
 
 
 
 
Och också Högtider.....

 
 
 
Från början var jag mer försiktig då Verandan "tar emot alla besökare"
Men snart insåg jag att då jag inga grannar har
och våra vänner känner mig så är det ingen som reagerar eller har åsikter.
Så därför är nu detta en av mina mest uppskattade och pyntade Altare.

 
 
 
Annars sittar jag också gärna tillfälligt bekvämt vid trädgårdsmöblerna....
 
 
 
 
Eller i min Örträdgård där jag har en liten låg stenbänk och ett bord....
 
 
 
 
Här dukat för en regnceremoni 2018
 

 
 
Ett annat av mina Altare har jag ute i skogen.....
 
 
 
 
 
Hit går jag vi tillfälle.....Året runt......
 
 
 
Och håller mina små ritualer på vad som är en otrolig kraft plats.....
 
 
 
 
Där du känner dig så fri....
 
 
 
 
Hoppas att jag med mina Altare kunnat inspirera er med era.

Må Gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela