Häxans Blogg......Tankar och Funderingar.

Publicerad 2019-03-04 12:11:21 i Allmänt,

 
 
Bloggat som Christina gjorde jag under många år 
innan jag 2014 startade denna blogg.....
 
Som ju heter Magisktliv med Luna......

Jag har alltid älskat att skriva och formulera mig.....

Men insåg snart att det som Luna var svårare
att komma på saker och ämnen att skriva om.

Meningen med denna blogg var ju att just Luna min Häxa.....
Skulle få en egen plattform att komma till tals, leva ut och visa vem hon var.
Där jag kunde berätta om allt Magiskt och Häxigt jag gjorde i mitt liv.

Från början skrev jag också båda mina bloggar paralellt
men insåg snart att det blev för mycket.

Nu är detta den enda blogg som är verksam och som jag försöker hålla liv i.

Jag har med åren insett att ibland blir det inga inlägg skrivna alls.

Periodvis finns ingen inspiration att skriva om Magi.......

Jag får ibland också total idetorka och känner inte för att skriva alls......

Det händer inte så mycket i mitt liv som är värt att skriva om
som är renodlat Magiskt, Häxigt och som endast involverar
den del av mitt jag som är Luna.

För några år sedan skapades därför kategorin "Allmänt"
Då jag insåg att Luna min Häxa faktiskt är en del av hela mitt jag......
Där jag ju kan skriva om sådant som inte är jätte Häxigt eller Magiskt.....
Utan mer vanligt och vardagligt......och om mina tankar och åsikter.

Jag försöker ändå att ha en någon sånär balans i det jag skriver,
så att inte alla inlägg blir just allmänna.
 
 
 
 
 
 
Jag har också mycket svårt för att upprepa mig
och skriva om sådant jag redan skrivit om.

Vilket kanske inte har så stor betydelse......
Andra gör ju det i sina bloggar......
Det märker jag ju som trogen följare......
 
Men nej samma ämne kan jag nog bara skriva om
då jag hittat något nytt eller något förändrats.

Det sker ju vid högtiderna exempelvis då jag istället hellre 
länkar till tidigare inlägg istället för att skriva samma sak igen.

Ämnen jag väljer att skriva om,
har alltid varit sådant just jag skulle vilja läsa om........

Som jag ju hoppas ska inspirera och tippsa andra. 

Och att andra ska känna igen sig i det jag skriver.
 
 
 
 
 
 

Mycket texter om växter och örter blir det ju också......

Men det är ju naturligt.......
 
Jag är ju en ÖrtHäxa och skriver dessutom också
ett album om växter i den Häxgrupp jag är med i.
 
Jag forsätter nog som tidigare......

Skriver inlägg då jag har inspiration att skriva.......

Hittar på något jag vill skriva om.......

Tar paus då det behövs utan dåligt samvete.

Så får det bli!

Må Gott <3


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela