Orm i trädgården ett budskap?

Publicerad 2019-09-11 10:39:06 i Magi,

 
 
Jag gillar de flesta djur, men en favorit hos mig är inte ormar.

De är fascinerande att titta på och vackra
men inga djur jag önskar ha i min trädgård.
 
Under de 19 år jag bott i mitt HäxHus
har jag endast sett en orm innanför mitt staket.
 
Därför var det ganska skrämmande då jag under en kort tid
träffade på fyra olika individer vid fyra olika tillfällen.
 
Två snokar och två huggormar.......

Först kände jag bara ett enormt obehag och var rädd att någon skulle bli biten.
 
Jag själv, min man, mina barn, vår hund eller våra katter.

Sedan började jag fundera i andra banor.......

Var det ytterligare ett kraftdjur som skulle läggas till den skara som följer mig?

Jag kände mig uppriktigt sagt inte alls så trakterad av den tanken.

Mina kraftdjur lever ofta mycket nära mig.
 
 
 
Men då jag funderat ett tag tror jag inte det.

Fyra individer, vid fyra olika tillfällen och på fyra olika platser.......

Någon försöker fånga min uppmärksamhet.
 
Få mig att förstå och ta lärdom.
 
Jag diskuterade det också med Maarit min älskade HäxSyster,
och hon hade samma känsla som jag..........

Ormar står ju för så mycket som exempelvis
healing, föändring, sanning, kunskap och andlighet.
 
Efter att ha reflekterat mycket inser jag snart..... 
 
Att det finns en hel del jag behöver lära, acceptera och förstå.
 
Många förändringar har redan skett med mitt liv,
både med människor, kroppsligt, andligt och Magiskt.
 
Förändringarna har utvecklat mig, gett mig insikter, verktyg, krafter och kunskaper.
 
Jag ska lita på mig själv,
det jag vet och kan, 
på min egen kraft och förmåga......
 
Från förändringar som varit och de som väntar
för då jag mediterade över detta, 
insåg jag att mer ska ske,
mer är att vänta.
 
Men nu är jag mer förberedd och  "uppmärksam".

Och vet att jag har det som behövs för att tackla och annamma det som sker
 
 
 
Jag hoppas nu med viss insikt slippa fler "fysiska besök" av fler ormar......
då jag inte längre känner mig bekväm och trygg med vetskapen
att de finns där i min närhet i gräs, bland buskar och på stenar.
 
 
Och sedan det sista besöket för någon månad sedan har jag inte sett någon.


 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2019-09-11 17:28:31

Kanske ett tecken på att det är dags - eller du är mitt uppe i - att "ömsa skinn." Vi stötte på en del orm i somras. En död, en levande och i tarot. Förnyelse som du säger....men håller med om att det är lite jobbigt om de flyttar in runt knuten. Fast de håller väl sorkarna borta iallafall?
Kram

Svar: Ja så är det nog. Jag har två katter som älskar att jaga sorkar, orm finns nog där jämt men jag ser den aldrig..... 1 på nitton år innan dessa 4. Tack för din Kommentar ( eller 4 :) )
Luna

Postat av: Wifeey

Publicerad 2019-09-17 01:21:10

Första gången jag är här inne, riktigt fin blogg
Intressant text och fastnade direkt för din skrift, lärdom och bilder!

Orm har jag aldrig sett ute i naturen och de e jag glad för faktiskt.

Djur är underbara, har haft en kråka med väldigt nära samt en brun fjäril utanför mitt fönster vardag - den stannar och bara tittar på mig och sen flyger den iväg igen. Samma sak var dag! Vet du vad de kan betyda?

Hoppas du haft en fin dag
kram

Svar: Kul att du gillar min blogg <3 Kråkan för mig står bl.a för lärdomar och kreativitet, har du problem i ditt liv leta och finn din styrka och lita på att du har kraft nog och vet vad du ska göra. Var heller inte rädd för att uppleva och lära dig nya saker under livets gång. Fjärilen som låter som om det är en mal/ nattfjäril har också många betydelser för mig.....bl.a. den är förknippad med mörker, skuggor, intuition och din feminina energi. Den är starkt kopplad till månen och dess energier. Lyssna mer till dig hjärta och dina äkta känslor. Var sann mot dig själv och andra. Ta tag i saker och med problem innan de blir för stora. Du har inom dig det som krävs och med din "Andliga hjälp" från ledsagare/ kraftdjur ordnar allt sig, så snart kommer du se ljuset i tunneln. Fjärilar i stort står ju för förändringar, som du genomgår/ kommer att genomgå för att utvecklas. Laven, puppan, kokongen som blir en fjäril.Som sagt så är detta är min tolkning andra har kanske andra. <3 LUNA   
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela